Kändisar

Okej, jag har funderat på det här med kändisar.
När vi hör ordet kändis så tänker de flesta "Jag är så avundsjuk på dem!" eller nåt i den stilen. Men egentligen så har de på många sätt det mycket jobbigare än vi.
Vi kan tillexempel gå osminkade till affären utan att hamna på förstasidan i alla skvallertidningar.
Jag läste för några dagar sen om en känd tjej som hade hamnat på bild när hon åt en glass. Vill ni veta vad det stod i undertexten? "Hon har en perfekt familj, hon är rik, känd och supersmal. Dessutom kan hon äta en massa glass utan att fettet fastnar på henne!" Kom igen, hon åt en glass! Förstår ni nu vad jag menar?

Jag påstår inte att det inte är roligt att läsa skvallertidningar, det är skitkul! Men man glömmer att kändisar faktiskt också är vanliga människor som inte vill att hela landet ska veta vem man dejtar, eller att man åt på McDonald's förra veckan.
De har det nog inte alls så lätt som vi tror. Åtminstonde inte alltid.  

Fast jag tänker ändå bli känd när jag blir äldre XD Om tidningarna ändå kommer att skriva om en kan man lika gärna ge dem något ordentligt att skriva om! Och egentligen, vem bryr sig om vad de skriver, så länge de stavar namnet rätt? :P
Låt er aldrig påverkas av vad nån annan säger till er för mycket!


Kommentarer

Vad har du på hjärtat:

Vad heter du:
Spara dina uppgifter?

Skriv din E-mail här: (publiceras ej)

Vad heter din blogg:

Skriv ditt meddelande till mig här:

Trackback
RSS 2.0