Tokig julmani!

Hej hej gott folk! Igår fick jag ett sms av min lilla kompis Simon, som ville dra med mig på gudstjänst, och eftersom jag inte hade varit där på superlänge så hängde jag självklart på!
När vi satt där i morse, så fick jag värsta julkänslan! Alltså helt sjukt! Jag hoppades att det skulle börja snöa och har sedan varit ungefär så resten av dan. Idag när jag lagade en jättegod maträtt som jag hade hittat receptet till i väntrummet hos skolsyster så satte jag igång en julskiva med Peter Jöback<3 En av mina favoritartister :D Sen höll jag på med julsånger tills min kära mor och far bad mig att sänka volymen X) Somliga har inte riktigt fått in det där med att det bara är 115 dagar kvar till juloafton XD !!!!  Sen tände jag ljus och berättade om min lilla plan om att jag tänker smyga fram lite julprydnader sakta men säkert... hehehe... :)  Så nedräkningen börjar! För er som också känner julens glädje skjuda i blodet så ska jag försöka fixa lite roliga julgrejer och tips till er i varje inlägg framöver, ända till julafton! Jag kommer behöva massor med tips, så känn er fria att skriva ett litet inlägg med nåt tips på "julaktivitet" för min blogg!
Här kommer ett jultest som jag har gjort själv! Enjoy it!


Jultest!

Kan du knappt bärga dig till julafton, eller hoppas du bara att den ska vara över så att det är ett helt år kvar igen till nästa gång? Gör mitt egna jultest och få svar på om du verkligen gillar julen eller inte!
Kryssa i den ruta som stämmer mest. Och glöm inte att vara ärlig, för du vill väl ha ett ärligt resultat? Kör igång! :)

Vet du exakt hur många dagar det är kvar till julafton?

1. Klart jag gör! Vem tar du mig för egentligen?! ( )
2. Va? Julafton? Det är ju jättelångt  dit! ( )
3. Det brukar väl vara i december nån gång? Jag bryr mig inte så mycket... ( )

Brukar din familj se på Kalle Ankas jul?

1. Självklart! Jag tvingar ner alla i soffan prick kl.3 när det börjar, och ingen lämnar rummet förrän eftertexterna börjar rulla!  ( )
2. Vi tittar bara på tomtens verkstad, eftersom det är en traditiion helt enkelt. ( )
3. Kalle, vem? ( )

Hur ser er julgran vanligtvis ut?

1. Den måste vara helt perfekt! Jag delar ut uppgifter till resten av familjen och inspekterar den noga! ( )
2. Tja, den är grön och har några julgranskulor och en stjärna på toppen... ( )
3. Jag målar den svart och sen får väl nån annan fjant pynta den så mycket denne vill... ( )

Vad har ni på julbordet?

1. Hela rubbet! Även dopp i grytan, fast det brukar bara vara jag som äter det.. ( )
2. Julskinka, köttbullar, prinskorv. Lite av det vanliga. ( )
3. Pannkakor! Julbord tar på tok för lång tid! ( )

Hur många julkort skickar du i juletid?

1. Jag tappar alltid räkningen! Jag brukar sitta och leta fram adresser till folk jag inte känner, som jag kan skicka kort till!( )
2. Till familjen och några kompisar ibland. ( )
3. Ett, till mig själv! ( )

Hur mycket pyntar du i hemmet?

1. Jag ställer ut alla tomtar, nissar, girlanger, ljusstakar och allt som hör julen till! ( )
2. Jag hänger upp en julstjärna i fönstret och ställer fram en adventsljusstake. Resten av familjen brukar fixa det andra. ( )
3. Jag hänger upp ett hemgjort broderi med texten "Julen är bara fejk" ( )

Och till sist, vem av följande är din idol?

1. Jultomten såklart! Han är helt fantastisk! ( )
2. Han som uppfann julklapparna ( )
3. Jag själv, den enda smarta som inte går på allt julfjanteri! ( )


Resultat:

Flest 1 - Tomtenisse :  Du värnar om julens kärlek och försöker ständigt sprrida julglädje omkring dig! Du får den lataste att hjälpa till med förberedelserna för att din posetiva julenergi smittar av sig!
Men ibland kanske du borde ta det lite lugnt ändå, trots att de flesta gillar julen, så finns det en gräns för allting. Glöm inte att julen är till för kärlek och omtanke, inte för perfektion. Jag är säker på att tomten ger dig julklappar även om du råkar göra något lite galet!

Flest 2 - Barn : Visst gillar du julen, och när julafton väl är inne så blir du som ett litet barn igen. Men du tycker att julen ibland kan gå till överdrift, och att vissa är på tok för engagerade i julens allt ståhej! Du hjälper heldre till med att baka pepparkakor och pynta lite lagom. Fortsätt så, men glöm inte att det inte skadar att bjuda till lite extra ibland!

Flest 3 - Grinchen : Det bor en riktg liten Grinchen inom dig! Du tycker att julen bara är slöseri med tid och pengar, och det finns vissa likheter mellan dig och farbror Joakim. Men det du inte tänker på är att Grinchen innerst inne saknade julens glädje. Kanske har du något dåligt minne från någon tidigare jul? Försök att bara glömma alla problem och sorger, iallafall runt juletid, och låt dig glädjas av allt fint som julen faktiskt innebär. Nära och kära, julklappar, god mat, kärlek och massa annat fint! Har du någonsin sett på när några små barn leker och har skojj i snön? Då de bara glömmer allt ont och dåligt som finns i världen för den stunden? Så vill ja att du ska vara i jul! Jag ber för dig, för det finns en liten julnisse i oss alla!    God jul i försökott :D

Kommentarer

Vad har du på hjärtat:

Vad heter du:
Spara dina uppgifter?

Skriv din E-mail här: (publiceras ej)

Vad heter din blogg:

Skriv ditt meddelande till mig här:

Trackback
RSS 2.0