Diktspecial

Jag är helt tokig i dikter, så jag tänkte dela med mig till er! Här kommer några av mina favoriter! Olika genre, bara så ni vet! Det är inte heller bara dikter, lite andra roligheter kommer också ;)



Att norrlänningar är av lite hårdare virke än stockholmarna, det är vi nog alla överens om!
Deras förmåga att klara absolut mörker och kyla är något utöver det mänskliga.. Läs och häpna...


15°C
Det blir inte varmare än så här i Norrland, så vi börjar här...

När det är +15°C
Tar Stockholmarna på sig mössor, vinterjackor och handskar. Norrlänningen solar.

+10°C
Göteborgarna försöker förgäves starta upp centralvärmen i sina hus. Norrlänningen planterar blommor i trädgården.

+5°C
Malmöbornas bilar vägrar att starta. Norrlänningen cruisar i en Volvo 240.

0°C
Destillerat vatten fryser. Vattnet i Torneälven älven blir lite tjockare.

-5°C
Folk i Skåne håller på att förfrysa. Norrlänningen grillar den sista korven före vintern.

-10°C
Gävleborna sätter på värmen i sina hus. Norrlänningen tar på sig en långärmad tröja.

-20°C
Stockholmarna flyr till Mallorca. Norrlänningen slutar fira midsommar, hösten har kommit.

-30°C
Folk i Malmö dör av kyla och försvinner från jordens yta. Norrlänningen börjar torka tvätten inomhus.

-40°C
Stockholm krackelerar sönder i kylan. Norrlänningen köar vid den lokala hembrännarn.

-50°C
Isbjörnarna börjar evakuera nordpolen. F21 senarelägger sin vinteröverlevnadskurs i väntan på bättre vinterväder.

-60°C
Torneälven förfryser. Norrlänningen hyr video och stannar inne.

-70°C
Den falska Norrlänningen flyttar söderut. Norrlänningen blir frustrerad eftersom det inte går att lagra brännvinet utomhus. F21 drar ut på vinteröverlevnadskurs.

-183°C
Mikroberna i maten överlever inte. Samernas renar klagar över att mjölkarnas händer känns kalla.

-273°C
ALL atombaserad rörelse stannar. Norrlänningarna börjar säga till varandra "Helvete, vad kallt det känns ute i dag".

-300°C
Helvetet fryser till is. Norrläningarna är ensamma.



Borta i de förenta staternas land stämmer de ju varandra, som bekant, titt som tätt för allt och ingenting! Inbrottstjuven stämmer husägaren för att ha en för hög tröskel, som man skulle kunna snubbla på, om man bär något tungt (som t.ex. en stulen TV).
Här nedan finner du ett par mer eller mindre intelligenta frågeställningar, i samband med olika rättegångar... :o)


Fråga: Vad hände sedan?
Svar: Han sa att han måste döda mig för att jag kunde identifiera honom.
Fråga: Och dödade han er?

Fråga: Var det ni eller er bror som dog i kriget?

Fråga: Var det bara ni eller var ni ensam?

Fråga: Var det samma näsa som ni bröt som barn?

Fråga: Säg mig doktorn, om en person dör i sömnen, är det inte så att denne person sakta somnar in, och vet inget om det förrän nästa morgon?

Fråga: Er yngsta son, tjugoåringen, hur gammal är han?

Fråga: Jag visar er bevis nummer tre, och frågar om ni känner igen detta foto.
Svar: Ja, det är jag.
Fråga: Var ni närvarande då detta foto togs?

Fråga: Fru Jones, konstaterar ni att ni är psykiskt stabil just nu?
Svar: Ja, det är jag.

Fråga: Hur många gånger har ni begått självmord?

Fråga: Så ni var borta tills ni kom tillbaks?

Fråga: Hur avslutades ert första äktenskap?
Svar: Genom döden.
Fråga: Och vems död var det?

Fråga: Ni vet inte var det var, och ni har ingen aning om hur det såg ut. Men kan ni försöka beskriva det för rätten...

Fråga: Hon hade tre barn, stämmer det?
Svar: Ja.
Fråga: Hur många utav dem var pojkar?
Svar: Inga.
Fråga: Och hur många utav dem var flickor?

Fråga: Spenderade ni någonsin en hel natt med denna man i New York?
Svar: Jag vägrar svara på den frågan.
Fråga: Spenderade ni någonsin en hel natt med denna man i Chicago?
Svar: Jag vägrar svara på den frågan.
Fråga: Spenderade ni någonsin en hel natt med denna man i Miami?
Svar: Nej.

Fråga: Vad är ert förhållande till den åklagade?
Svar: Hon är min dotter.
Fråga: Och var hon er dotter på fredagen den tredje feburari detta år?

Fråga: Hur långt ifrån varandra befann sig fordonen vid kollisionen?

Fråga: Så datumet för befrukningen var den åttonde augusti?
Svar: Ja.
Fråga: Och vad gjorde ni vid den tidpunkten?

Fråga: Kan du beskriva personen i fråga?
Svar: Han var medellång och hade skägg.
Fråga: Var detta en man eller kvinna?

Fråga: Säg mig doktorn, hur många obduktioner har ni utfört på döda personer?
Svar: Jag utför alla mina obduktioner på döda personer.

Fråga: Kommer ni ihåg tidpunkten då ni påbörjade obduktionen?
Svar: Obduktionen började ungefär vid halv nio på kvällen...
Fråga: Och Herr Dennington var alltså död vid detta tillfälle?
Svar: Nej, han satt på bordet och undrade varför jag gjorde en obduktion.

Fråga: Är ni kvalificerad att ge urinprov?
Svar: Det har jag varit sedan tidig barndom.

Fråga: Doktorn, innan ni gjorde obduktionen, letade ni efter någon puls?
Svar: Nej.
Fråga: Kollade ni blodtrycket?
Svar: Nej.
Fråga: Kollade ni om patienten andades?
Svar: Nej.
Fråga: Så ni menar att patienten kunde ha levt då ni påbörjade obduktionen?
Svar: Nej.
Fråga: Hur kan ni vara så säker på det?
Svar: För att hans hjärna fanns i en glasburk som stod på mitt skrivbord.
Fråga: Men kunde patienten fortfarande varit vid liv?
Svar: Det är möjligt att han kunde leva och arbeta som advokat någonstans, ja.

Fråga: Vad heter er svåger?
Svar: Borofkin.
Fråga: Och vad heter han i förnamn?
Svar: Det kommer jag inte ihåg.
Fråga: Han har varit er svåger i flera år, och ändå kommer ni inte ihåg hans förnamn?
Svar: Nej. Jag är för nervös. (Reser sig upp ur stolen och pekar på Borofkin) Herregud, Nathan, säg vad du heter i förnamn!

Fråga: Är ni gift?
Svar: Nej, jag är skild.
Fråga: Och vad gjorde er man innan ni skilde er från honom?
Svar: En massa saker som jag inte vet om.

Fråga: Kände ni den avlidne?
Svar: Ja.
Fråga: Före eller efter hans bortgång?

Fråga: Vad hände sedan?
Svar: Han sa: "Jag måste döda dig eftersom du vet vem jag är."
Fråga: Och dödade han dig?
Svar: Nej.

Fråga: Lyfte han upp hunden i öronen?
Svar: Nej.
Fråga: Vad gjorde han med hundens öron?
Svar: Han lyfte upp dem i luften.
Fråga: Och var var hunden då?
Svar: Den satt fast i sina öron.

Fråga: Och till sist, Gary, vill jag informera dig om att alla dina svar måste vara muntliga. Är det förstått? Vilken skola läser du vid just nu?
Svar: Muntliga.
Fråga: Hur gammal är du?
Svar: Muntliga.

Fråga: Och vad gjorde han sedan?
Svar: Han kom hem, och nästa morgon var han död.
Fråga: Så han vaknade upp nästa morgon och var död.

Fråga: Kunde du se honom från där du stod?
Svar: Jag kunde se hans huvud?
Fråga: Och var fanns hans huvud?
Svar: Alldeles ovanför hans axlar.

Fråga: Är du sexuellt aktiv?
Svar: Nej, jag ligger bara där.

Fråga: Vad menas med att det finns sperma där?
Svar: Att ett samlag har ägt rum.
Fråga: Manlig sperma?
Svar: Det är den enda sort jag känner till.



Inte slutar du väl köra bil för att ett par insekter träffar vindrutan? / Drottningen i en prinsessas dagbok



Ingen kan få dig att känna dig undeerlägsen om du inte tillåter det / Eleonor Roosewelt



♥ Jªg Bªd εи äиGεL ªtt vªkª övεя Mιиª kompι$ªя Meи äиgεLи koM TιLlbªkª oCh sª ªtt äиGlªя ιиTε kªи vªkª övεя ªиDяª ÄиGLªя ♥


Girls
are like apples
on trees. The best ones
are at the top of the tree.
The boys don't want to reach
for the good ones because they
are afraid of falling and getting hurt.
Instead, they just get the rotten apples
from the ground that aren't as good,
but easy. So the apples at the top think
something is wrong with them, when in
reality, they're amazing. They just
have to wait for the right boy to
come along, the one who's
brave enough to
climb all
the way
to the top
of the tree.



Killar säger: Jag gillar dig!
Men menar: Dig + 15 andra
Killar säger: Va snygg tröja du har
Men menar: Du vore snyggare utan!
Killar säger: Det blir våran hemlighet
Men menar: Vår + mina 10 polare
Killar säger: Jag älskar dig för alltid
Men menar: Tills jag hittar en ny.... <33





En tjej och en kille var ute på sin första utlandsresa och gick i öknen. De var inte tillsammans men de var kär i varandra. De väntade helt enkelt. Tjejen som var rätt liten orkade inte bära alla sina saker så hon frågade killen om han kunde bära hennes väska. Killen svarade ja och tog emot väskan. Efter ett tag ställde killen sig rakt framför tjejen och frågade om de skulle bli ett par. Tjejen sa bara: Ok, Men bara om du kan bära en sak till åt mig?

Killen tyckte det lät konstigt eftersom han redan bar allting, men eftersom hon bad honom så sa han ok. Killen stod och höll fram armarna som ett tecken att hon kunde ge honom sakerna. Hon sa bara: Du får lov att bära min kärlek.





HÅLL MIG HÅRT, ELLER SLÄPP MIG HELT!!!!
men lämna mig inte bunden.
Värm mig med din kärlek, eller lämna mig i kylan,
men låt mig få slippa frysa hos dig.
Krossa väggen mellan oss, eller måla den svart,
men låt mig inte kunna se dig utan att kunna nå dig..







I love the way you look at me,
Your eyes so bright and blue.
I love the way you kiss me,
Your lips so soft and smooth.

I love the way you make me so happy,
And the ways you show you care.
I love the way you say, "I Love You,"
And the way you're always there.

I love the way you touch me,
Always sending chills down my spine.
I love that you are with me,
And glad that you are mine.







If I could have just one wish,
I would wish to wake up everyday
to the sound of your breath on my neck,
the warmth of your lips on my cheek,
the touch of your fingers on my skin,
and the feel of your heart beating with mine...
Knowing that I could never find that feeling
with anyone other than you.





Tag mig. - Håll mig. - Smek mig sakta.
Famna mig varligt en liten stund.
Gråt ett grand - för så trista fakta.
Se mig med ömhet sova en blund.
Gå ej från mig. - Du vill ju stanna,
stanna tills själv jag måste gå.
Lägg din älskade hand på min panna.
Än en liten stund är vi två.




Jag vill ge dig allt här i världen, men mitt liv vill jag dela med dig.




Älska mig för den jag är och inte för den jag borde vara,
För jag är den jag är och det kommer jag alltid vara!

Om du kysst mig för sista gången.
Ta mitt hjärta med dig när du går.

Håll det mot ditt hjärta ska du få höra att det fortfarande slår.


Du säger att du älskar regnet,
men när det kommer fäller du upp ditt paraply.
Du säger att du älskar vintern, men när vintern kommer, stänger du din dörr.
Du säger att du älskar vinden, men när vinden kommer, fryser du.
Därför blir jag så rädd när du säger att du älskar mig.



 

Du gav mig en röd ros & sa att du älskade mig
Du gav mig en gul ros & sa : det är slut
Du gav mig en svart ros & sa att du hatade mig
Du lade en vit ros på min grav & viskade förlåt.


.

I love you

not for who you are

but for who i am when i'm

by your side




tell me..

Where´d you go? ..
i miss you so..
seems like it´s been forever..
that you´v been gone<3

Where´d you go?..
Please come back home..<3




You are a BITCH..

Beatiful
Intelligent
Talented
Cute
Honest


Are u smiling now?

Love isn't about finding the perfect person,

it's about seeing an imperfect person perfectly.


The spaces between your fingers,

are meant to be filled with mine.



If I had a rose for every time I thought of you,

I'd be picking roses for a lifetime.



Put your broken heart in God's hands...

Only he can mend it- Don't worry..



Never make someone your everything, cause when they're gone,

you've got nothing..



If u were to ask how many times u ran thru my mind i'd only say once,

cuz u never even left.



Love is like war.

Easy to start,

Hard to end

and impossible to forget..



Dreams are whishes your heart makes when you're asleep.



If you just can't get someone out of your head, maybe they're

suposed to be there.




To the world you may be one person,

but to one person you may be the world.


Kommentarer

Vad har du på hjärtat:

Vad heter du:
Spara dina uppgifter?

Skriv din E-mail här: (publiceras ej)

Vad heter din blogg:

Skriv ditt meddelande till mig här:

Trackback
RSS 2.0