109 dagar kvar till jul... "Lusselelle, lusselelle, en miljon nätter före jul?"

Haha, så känns det iallafall. Långt till jul, men vi julfantaster får hålla humöret uppe!

Dagens lilla julspecial är väldigt praktisk och användbar!
Ni vet sådanna där mini julkulor? Som man kan hänga i jättesmå julgranar? Vad kan de vara... Ca: 3 cm eller nåt sånt va? Ni tar två sånna i några roliga färger och sen kan ni bara sätta fast två "örhängeshängare" :P Själva metallgrejerna som sitter i öronen. (Hoppas ni förstår vad jag menar, för jag gör det inte!) Sedan fäster man helt enkelt dem i julgranskulorna. Enkelt , men effektivt!



Bara för att jag är på så bra humör så slänger jag in ett recept på "trevlig fruktkaka" Även om ni inte gillar fruktkaka så ber jag er att läsa det inte fullt så seriösa receptet...

 

Ingredienser
  • 1 dl socker
  • 4 ägg
  • 2 dl torkad frukt
  • 1 tsk salt
  • 1 dl farinsocker
  • 4 msk citron
  • 2 liter whiskey
  • nötter
  • smör
Tillagning

Ta fram en mellanstor skål. Kolla whiskeyn genom att smaka. Häll
whiskeyn i ett decilitermått och drick.
Upprepa. Sätt på elvispen.

Smaka återigen på whiskeyn om den fortfarande håller kvalitén.
Blanda 1 dl smör i en stor skål, lägg till 1 msk socker och vispa
igen. Kolla om whiskeyn fortfarande är god, drick ännu en kopp.

Schtäng av elvischpen.

Knäck två hönor och schläng i schkålen, med all torkad frukt...
Schätt på elvischpen igen. Om den fruktade torken faschnar i schkålen,
vrid losch den med en muvschkrejsel.
Schmaka schen om whiskeyn fortfarande är god. Schen schka du schila
2dl schalt, eller nåt schånt. De é inte schå himla noga!

Kolla whiskeyn.

Schila citronschaften, lägg till en mat...sched... och schå schocker,
eller nåt... va fan...
Schmörj ugnen.
Vrid kakformen 200 grader, glöm inte att schtänga av elvischpen!
Schläng ut schkålen genom fönschtret och...schå kolla schen whiskeyn.

Gå å lägg dig ...vem faan vill ha fuktkaka...?

Jag älskar det där receptet, är så himla glad över att jag hittade det för er skull :D  

  God jul i förslott! Pussar och kramar // Da Tokio Hotel Lover! 

P.S Visste ni föressten att en av mina kompisar som inte gillar Tokio Hotel (:O Jo, det finns sånna personer också! :O Chockerande..) började kalla mig Tokio bara för att jag konstant snackar om dem och försvarar dem? :D Kul va? <3:D     Küss küss



Kommentarer

Vad har du på hjärtat:

Vad heter du:
Spara dina uppgifter?

Skriv din E-mail här: (publiceras ej)

Vad heter din blogg:

Skriv ditt meddelande till mig här:

Trackback
RSS 2.0