"Jag känner mig som ett levande uppslagsverk"

Jag har suttit och studerat sen typ två! Massa om Amerikanska revolutionen. Ganska intressant tycker jag, jag gillar faktiskt historia! Och så blev det lite franska också. Tror jag grejar högt betyg i både SO och franska nu. (På läxförhören menar jag, fast det är svårt att misslyckas med franskaglosor... Men ni fattar vad jag menar)  Jag visste en jättebra sida förut där man kunde göra egna läxförhör så att datorn förhörde en själv. Tror den hette www.mvgplus.nu eller nåt sånt. Ska kolla sen så jag kan plugga lite engelska när jag ändå är i farten.

Just nu kan man väl säga att jag känner mig ungefär som ett levande uppslagsverk. Jag är fullproppad med en massa om amerikanska revolutionen. Egentligen borde man bara lägga det bakom sig och gå vidare, ja det hände för ganska länge sen och det var fantastiskt, och hurra för USA, men nu kan vi bara glömma det.. (Skämt åsido, jag tycker det är jättebra med historia som vi lär oss av. Visste ni tillexempel att Cicero som var en grekisk filur för evigheter sen var fantastisk på att tala, och än idag använder sig i stort sätt alla politiker av hans sätt att tala och hans sätt att bygga upp ett tal. HA! Tänk på det ni!)

Usch vad jag jag känner mig krasslig just nu. Har börjat småhosta lite också... Ajdå. Undrar just om jag kan gå till skolan imorgon. Vi får väl se vad som händer och ta dagen som den kommer, och allt det där . X)



Jag vill ha Ben & Jerry glass!!! Det är så sjukt gott, men kostar ganska mycket. Ett paket som räcker till en eller två personer kostar 49 kr?! Sjukt dyrt, men det är det faktiskt värt. Och glass är bra för halsen! Men jag får se hur det blir med det, måste kolla med mamma o pappa så det e okej i sånnafall..
 Mumms! Hur gott ser inte det ut?!  *dreglar*


Nu ska jag plugga lite mer (!) och sen mysa lite framför tv:n, eller med en av mina nya böcker kanske.
Nya böckerna från läslusen är: "Clique- L som i looser av Lisi Harrison" Och "Delfinernas sång av Lauren St John" (Vilket coolt efternamn. Nicole St John, det vore nåt va? ;) )

Ha det gött alla läsare, tack för att ni följer min blogg och sprider den vidare! För er som jag känner lite närmare så börjar Cactus imorgon igen om ni är intresserade!   Puss puss <3  God bless you

Kommentarer

Vad har du på hjärtat:

Vad heter du:
Spara dina uppgifter?

Skriv din E-mail här: (publiceras ej)

Vad heter din blogg:

Skriv ditt meddelande till mig här:

Trackback
RSS 2.0