Sjuk?

På träningen igår så mådde jag plötsligt illa och blev trött av bara uppvärmningen, inte likt mig alls så jag fick sätta
mig ned och vila ett tag innan jag testade igen, men då hände bara samma sak så jag kunde inte vara med något mer :(
Idag så mår jag lite illa då och då och jag är relativt yr när jag står upp.
Nu framåt kvällen har jag fått lite ont i magen också, usch!
Så är jag sjuk eller vad är det som händer? :P Vet inte riktigt vilken sort sjuk jag är alltså :P

Det positiva med att vara hemma från skolan är att det är så lugnt och skönt och man kan göra precis vad man känner för. :)
I mitt fall innebär det att spela gitarr och skriva:)
Som tur är så kan jag sitta och sjunga till gitarren därför att jag inte har speciellt ont i halsen :D Jippie!
Imorgon så blir jag också hemma så jag får väl plugga lite då också så att jag gör någon nytta här hemma i alla fall ;)
Jag kan ju inte bara sitta hemma vid gitarren och uggla, men ärligt talat så har jag lärt mig en del låtar idag så jag är ganska stolt :)
För ungefär tre veckor sedan lärde jag mig några grundackord efter att aldrig ha spelat gitarr förut, och idag tre veckor senare så kan jag spela gitarr och förstår de flesta ackorden :)
Jag är dessvärre inte så bra Maj7 och liknande, men jag har en lista och en del bra hemsidor där jag kan kolla upp dem :)
För alla er gitarrfans där ute så kan jag tipsa er om följande;

www.ultimate-guitar.com

Supersida om man vill leta upp ackord, för både nybörjare och proffs.
Jag rekommenderar att när ni hittar någon låt klicka er in på tillägget chords.
Det finns flera, alltså tabs och så vidare.
Det är enklare med chords då man kan följa med lättare i texten samtidigt som att spela :)

www.chordbook.com

Här kan ni stämma gitarren och spana in en del andra coola grejer :)




Nu ska jag se på tv och bara ta det lugnt :)
Ha det gött lovelys :) <3

// XOXO   Nicole


(Japp, btw så har Gossip Girl dragit igång igen:) Säsongsstart igår!)

Puss

Kommentarer
Postat av: Sara Braun

Nicole! =D visste inte att du hade blogg =O haha

Allt är bra med mig =) bara lite förkyld =( men men , hur är det själv? =D va så sjukt länge sen vi sågs!



Kraam! <33

2009-02-09 @ 20:48:41
URL: http://brauniie.blogg.se/
Postat av: Nicole

Jodå, visst har jag blogg :)

Har haft det väldigt länge :D

Jag är också förkyld, fast jag är konstigt sjuk.

Mår typ illa då och då och sånt...:P

JA! Vi måste hitta på något någon dag :) <3



Pussar och kramar Nicc <3

2009-02-10 @ 12:28:00
URL: http://niccsosweet.blogg.se/
Postat av: Anonym

var med i min frågestund, fråga mig vad du vill :) Ha de bra. Kram

http://IdaTallhed.blogg.se

2009-02-11 @ 18:22:45

Vad har du på hjärtat:

Vad heter du:
Spara dina uppgifter?

Skriv din E-mail här: (publiceras ej)

Vad heter din blogg:

Skriv ditt meddelande till mig här:

Trackback
RSS 2.0