'Dear Jasper'

Jag känner att jag måste berätta för Jasper inom en snar framtid hur det ligger till.
Detta går ut lite för mycket över skolan, då jag knappt kan koncentrera mig på matten längre för att allt jag verkar se är hans ryggtavla. Grr, jag blir arg på mig själv!
Fick hem filmer från www.lovefilm.se och även godis från www.gratisgodis.se ;)
Mys!
Dock så bestämde jag mig för att inte gå på träningen idag eftersom jag har träningsvärk, något sånär huvudvärk som verkar ha försvunnit nu för övrigt, och allmän trötthet.
Såg alltså på OC disc 3 säsong fyra, och då fick jag lite inspiration till vad jag ska skriva eller säga till honom, eller whatever.
Jag känner honom inte speciellt bra-än, så jag kan inte säga att jag älskar honom egentligen.
Men jag kaan heller inte säga att jag gillar honom, för han betyder så mycket mer.
Jag hittade hursomhelst först ett litet "tal" eller något som Kathlyn använder. Har bara gjort om den lite nu, för att passa rätt person bara alltså.
På engelska känns det mer rätt, det blir lätt så löjligt på svenska tycker jag.
Det kanske beror på att jag har, liksom Ryan, ganska svårt för att snacka känslor.
Hursomhelst, här kommer det.


    "I just wrote this to clear a few things up.
 I like you, okey?  Maybe you can't love me back...
...but I just wanted you to know that."


Nästa är en dikt som Ryan skrev för att vinna Taylor tillbaka.


 "A sonnet, I don't know how to write
A haiku, five, seven, five
Seems to tight
Then there are three little words I'm not able to say
But Jasper, this is what I can tell you today
Though I can't say those wrods to you tonight
Please stick with me
'Cause I feel someday I might"

Så himla vacker dikt, jag börjar typ gråta när jag läser den:P
Herregud vad jag har börjat bli känslig av mig.
Jasper, vad gör du med mig?


Så jag ska försöka få slut på detta, för det får inte sabba skolan.
Absolut inte.
Och går det ändå dåligt, så kan jag iallafall gå vidare tidigare än om jag inget sagt.


Btw, ör er som undrar vad en haiku är så kan jag berätta att det är som en sorts "antik" (kanske inte rätt ord) diktuppsättning från Japan.
Det går ut på att man i första raden skriver något med fem stavelser, sedan sju på andra, och fem ige på tredje.
Alltså 5-7-5.
Mycket roligt, testa gärna och skicka i ett inlägg! :)



Nu ska jag skriva och kanske kolla lite mer på O.C.
Har lite matte att göra också.
Pussar och kramar, Nicole

Kommentarer

Vad har du på hjärtat:

Vad heter du:
Spara dina uppgifter?

Skriv din E-mail här: (publiceras ej)

Vad heter din blogg:

Skriv ditt meddelande till mig här:

Trackback
RSS 2.0