Jippie! 100 frågor!

Hihi, jag hittade denna listan hos en kompis så jag snodde den faktiskt!
Här kommer det. Otroooooligt intressant :P


1.Vilken svordom använder du mest?  Jag tycker faktiskt inte om att svära, men Scheisse är en bra icke-svordom :D
2. Äger du en iPod? Ja, en blå Ipod nano :)
3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Jag har inte ställt den än, men den ska ställas på 05.55 ...
4. Hur många resväskor äger du? Hmm ... En skitsnygg zebra-randig på hjul och en stor bag från självförsvaret
5. Använder du flip-floppar? Ja, fast jag tycker inte om att ha dem på typ stan eller så. Och helst på sommarn då ...
6. Var köper du dina matvaror ifrån? Jag köper inte maten, men vi handlar mest på ICA och ICA MAXI
7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Jag älskar att fota och modella, men vara med på bilden tror jag.
8. Vilken var den senaste filmen du såg? Haha, repmånad eller hur man gör pojkar av män!  Älska!
9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en kompis? Med en bra kompis tror jag
10.Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Lite gitarr-prylar tror jag. Kanske en ny gitarr? Fast jag älskar den jag har, även om den är dum och stämmer om sig själv ibland.
11. Har någon någonsin kallat dig lat? Haha, ja.
12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Nej, även om jag är en nattmäniska så somnar jag oftast väldigt lätt på kvällarna
13. Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? Jag har ingen aning om var den är :P
14. Vilket är världens bästa band just nu? Tokio Hotel ofc <3 Meine Schnuckies!
15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall vad? Ja, kanske nu när jag tänker på det, men det är ju en hemlighet! ;)
16. När var senast någon stötte på dig? Haha, när man jobbar så mycket bland folk så händer det väl att man får lite uppskattande blickar och kommentarer :) Just blickar är nog vanligt.
17. Vad åt du till middag senast? Spaghetti och köttärssås med champinjoner, riven parmesanost och rivna morötter. 
18 Använder du huvtröjor? Ja, absolut. Nästan bara tror jag.
19. Kan du vissla? Haha, ja. Vill ni höra?
20. Vem var den senaste som ringde dig? Dolt nummer, som senare visade sig vara min lillesyster.
21. Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält? Extreme på grönan! Absolut!
22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Jag vet inte. Jag tror att folk har snackat skit om alla någon gång. Men jag försöker att inte bry mig så mycket om vad någon annan tycker om mig. Även om det är svårt ibland.
23. Vilket riktnummer befinner du dig i? 08.
24. Tittade du på tecknat när du var liten? Ja, jag var helt galen i det!
25. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Solna Centrum är det närmaste om man inte räknar med Sumpan, och det är väl stort. Jag har inte exakta mått dock :P
26. Hur många syskon har du? Jag har fyra underbara syskon :) Älskar alla! 
27. Är du blyg inför det motsatta könet? Det är lite irriterande. Bara om jag gillar dem :P Men jag har nog alltid varit bättre på att umgås med killar än med tjejer. Killar är mindre komplicerade. Men att shoppa med dem eller se snyftarfilmer och ha "sleep overs"? Njae ...
28. Vilken film kan du alla replikerna till? Typ alla disneyfilmerna och framför allt Twilight!
29. Äger du några popband t-shirts? Popband? Nej. Eller, jag hade med spice-girls när jag var liten. Nu har jag dock några med Tokio Hotel, Shakira och Billy Talent.
30. När flög du senast? När vi åkte till Cypern förra året. Det var första gången, så jag var nervös!
31. Hur många stolar står kring ditt köksbord? Fyra stycken. En viktig samlingsplats för vår familj. i är sådanna som alltid äter middag tillsammans typ :P
32. Läser du för skojs skull? Ja, jag älskar att läsa!
33. Pratar du några andra språk än svenska? Ja! Jag älskar språk! Jag pratar flytande engelska och bra tyska och franska, lite holländska och lettiska.
34. Diskar du din egen disk? Ja, det gör jag.

35. Har du gråtit offentligt? Ja. Förut var jag en ganska känslig person, inte lika mycket längre dock, men det händer absolut.
36. Har du en stationär dator eller en laptop? Båda, men vi kopplade ur den stationära för att vi skaffade laptop. 
37. Försöker du alltid lära dig nya saker? Ja, jag tycker att det är kul med kreativa saker och sånt som man kan impa med :)
38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Ja. Men jag är ju ganska rädd för nålar som ni vet ... Men en navelpiercing kanske det blir snart? Och eventuellt en i näsan som lillsyrran. Näsan kanske jag gör i sommar. Får se.
Tatueringar blir det nog några när jag blir äldre.
39. Tycker du att killen ska bjuda på första dejten? När det gäller mig, ja. Jag är lite blyg ibland.
40. Kan du kasta macka? Haha, vilka frågor :P Men, ja, det kan jag :)
41. Har du någonsin varit på Jamaica? Va? Nej :P Men det vore inte så dumt.
42. Vad har du med dig in på bion? Popcorn, gärna med någon smak-grejs och bon-aqua :)
43. Vem är din favoritlärare och varför? Oj vad svårt! Ängskolan har så himla bra lärare! Men jag gillar Mattias Medelberg som är min NO-lärare för han är så jäkla grym bara! Sen gillar jag Hanna Rüngen som är bra, men lite läskig ibland. Och så får vi inte glömma bort Schtekar-Schtef också :) Min tyskalärare som äger!
44. Har du dejtat någon av en annan religion? Det vet jag inte. Förmodligen, men då bara atteist antar jag.
45. Vad har du för väder? Just nu? Ganska molnigt tror jag.
46. Har du en blogg? Nej, det här är bara en inbillning från er sida? Ja, det har jag :P
47. Vilket är ditt favoritämne? Om jag bara får välja ett?! Svenska kanske. Jag gillar alla språk-ämnen. Gärna sånt där jag får skriva och leva ut min kreativitet. Matte är inget kul dock!
48. Gillar du att flyga? Jag har bara gjort det en gång och det var kul, om än väldigt läskigt.
49. Vilken personlighet är ett måste hos en partner? En generös portion med humor, men han ska ändå kunna vara seriös ibland också. Han måste vara förstående, men ändå säga vad han tycker. (Inte brutal ärlighet, det hatar jag)
Han måste ha det där lilla extra. Jag faller lätt för kilalr som är lite unika. Och om de ser bra ut så är ju det också ett plus ;) Juste ja, romantik är bra i lagom dos:)
50. När sov du senast på golvet? När jag sov över hos Stina tror jag.
51. Vilken är din favoritdrink? Hmm ... "Safe sex on the beatch" kanske.
52. Gillar du din boendesituation? Ja, jag vill ärligt talat mycket heldre bo i lägenhet än i villa. Jag tycker om den känslan.
53. Vilken är din mammas hemstad? Vällingby.
54. Din pappas hemstad? Sundbyberg.
55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Hmm ... Antingen ska jag sova extremt länge eller precis under det antalet som är rekommenderat. Annars går jag runt och gäspar resten av dagen och skrattar åt allt. Haha.
56. Är dina dagar fullbokade och stressiga? Ja, när det är vanliga skolveckor så. PÅ sommrarna kan jag koppla av, det är härligt.Annars har jag ju träningar, skolan och kyrkan. Stressigt!
57. Hamnar du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Nej. Tack vare Stina så pratar jag inte så mycket längre under lektionerna.
58. Vilken är din favoritfrukt? Jag älskar frukt! Kan jag inte välja "fruktsallad"? Haha. Nä, men Kiwi, persika, smultron, jordgubbar, hallon ... Lite sånt. Exotiska frukter är alltid gott!
59. Bryr du dig om kalorierna i det du köper? Nej, men alltså, jag tänker ju ändå på vad jag äter såklart. Men om jag vill ha en glass så köper jag en glass. Sedan är det inte mer med det. Jag vet att jag ser bra ut, det handlar mest om att jag är rädd om mina tänder för att jag har så sköra tänder.
60. Hur gammal blir du nästa födelsedag? 16 :)
61. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Ja, man blir så när man skriver en egen bok! Men som ni märker så är bloggen min lilla "fristad". Där har jag bestämt mig för att inte låta alltför "ordentlig" här i bloggen. Det är också därör som jag inte bryr mig om att titta igenom inläggen efter slarvfel, felstavningar, o.s.v.
Vill ni läsa något annat så får ni gå någonannanstans :P
62. Tror du på liv på andra planeter? Ja, alltså inte aliens eller så, men kanske bakterier. Cyanobakterier kanske dyker upp någonannanstans? Det var ju ändå lite av en slump att de hamnade här. (Om ser det ur ett vetenskapligt perspektiv och inte ett religöst)
63. Vem var den senaste personen som gjorde dig arg? Felicia :P
64. Tror du att Gud är man eller kvinna? Hmm ... Jag vet inte. Ingetdera, men samtidigt så ser jag alltid Gud framför mig som en man.
65. Vad var det senaste du åt? Rabarberpaj med vaniljsås :) Mums!
66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Som jag tidigare försökte förklara så kanske för det mesta med killar, men det beror ändå på vad saken gäller. Jag gillar att umgås med både killar och tjejer. 
67. Hur valde dina föräldrar ditt namn? Min pappa gick förbi en grupp med dagisbarn och en av flickorna hade en mössa som det stod Nicole på, och de tyckte att det var jättefint :) Jag med <3
68. Gillar du senap? Usch, nej! Men ibland så kan det vara gott i mat.
69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Hmm ... Att allt kommer att lösa sig och att jag är lyckligt lottad ändå. Jag har dock svårt med påhopp. Det var en gång en person på en av mina andra bloggar som skrev en taskig kommentar om att jag aldrig skulle bli klar med min bok och bla,bla ... Det var tufft och jag tänker såklrat fortfarande lite på det och blir irriterad, men den personen var feg som inte ens vågade säga vem den var. Fast jag hade mina misstankar eftersom jag bråkade med en kompis just då, men jag har svårt för att tro att mina kompisar skulle säga något sånt när de vet att jag verkligen brinner för mitt skrivande. Men ändå, jag vet att jag är jätteduktig på att skriva, så det spelar ju ingen roll, men det är lite tufft med sådant ändå. Oj vilket långt svar det blev :P
Men det här är viktigt att ta upp! Till alla er som blir mobbade där ute säger ja; Ta tg i det på en gång. Jag blev retad ibland när jag var liten, och det var klart at det var svårt ibland, men jag hade bra vänner som stöttade och jag är en stark individ.
70. Skulle du vilja hoppa fällskärm? Ja, men nej. Jag är extremt höjdrädd!
71. Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Alice Cullen från Twilight!
72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Jag är inte så mycket för nätshopping. Inte e-bay i alla fall 
73. Tycker du om att krama folk? Ja :) Kramar är det bästa som finns! <3
74. Skulle du säga att du är trendig? Ja, ibland så. Men jag tycker inte om at ha sånt som alla andra har på sig, även om jag är modeintresserad.
72. Äger du en digitalkamera? Ja det gör jag. Jag funderar på att köpa en ny för lönen, eller önska mig en. Får se.
73. Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Ashley Greene som spelar Alice Cullen. Fast det är nog snarare själva karaktären. Sen hon från Let's dance. Carin Da Silva. Några fler säkert som jag inte kommer på :P
74. Stör det dig om någon säger att de ska ringa men inte gör det? Ja, jag tycker att det är jätteirriterande! Säger man något så ska man ta mig tusan hålla det!
75. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? Oj, många. Men Twilight! Säkert alla fyra. Den sista vet jag att jag grät jättemycket för!
76. Tycker du att du är attraktiv? Ja, det gör jag absolut :) Men alla har sina dåliga dagar också. 
77. Vad är du allergisk mot? Dåligt smink och sånt typ. Inte mycket alltså :P
78. Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Njae, det kanske händer någon gång ibland. JAg äter ju inte Lamm, kalv, älg, rådjur, kanin och sånt där. Men jag är inte vegeterian.
79. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Oliver tror dom :) Det är fint!
80. Vad är det senaste du installerade på datorn? Oj. JAg har laddat ner en del misslyckade programm ...
81. Vilken är din favoritrestaurang? Vet inte. Förut gillade jag Rosina, men vi har inte varit där på så länge nu. Det bästa är nog att grilla och äta ute på landet :)
82. När badade du i en pool senast? Förra året i min pool på landet. Den har gått sönder nu, så vi ska köpa en ny :) En större, haha :P
83. Har du varit med i någon skolpjäs? Jaaa :) Jag älskar teater!
84. Hur många barn vill du ha? Jag vet inte. Tre kanske?  Eftersom jag älskar mina syskon och vet att syskon betyder så otroligt mycket så vill jag inte att mina barn någonsin ska behöva vara ensamma.
85. Vilken musikstil tycker du mest illa om? Musik som inte ens går att kalla musik, det vill säga där de skriker utan någon mening :P Death metal kanske? Jag gillar inte blues så mycket heller.
86. Hade du lätt för att bestämma dig för vad du skulle rösta i valet? Jag är minderårig, men när vi röstade på skoj i skolan å var det inte svårt.
87. Har du åkt moped någon gång? Japp.
88. Har du busringt någon gång? Haha, ja :P
89. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? Cypern.
90. Kan du alla orden i nationalsången? Haha, ja! Om man inte kan det så kan man knappast kalla sig äkta svensk X) Nej jag skojar bara  :P
91. Tror du på kärlek vid första ögonblicket? Ja, men sedan krävs det kanske ändå att man lär känna varandra lite bättre innan man kan bli tillsammans.
92. Kan man vara vän med sitt ex? Ja, om man inte gjorde slut med varandra för att någon gjorde något väldigt taskigt, t.ex. var otrogen eller så. Då vet inte jag om jag hade velat det.
93. Vad har du i din väska? Jag har så många, men jag brukar ha min mobil, ipod, någon bok, ibland skrivgrejer och sånt.
94. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig? Ja, jag tittar gärna på MTV om det går något bra och kanske sitter lite vid datan. Sedan blir det oftast lite musik och kanske någon bra bok för att jag ska vara riktigt trött när jag sen ska somna :)
95. Vad lyssnar du på nu? Ljudet av mina fingrar över knapparna som låter rätt så mysigt nu när jag tänker på det, och ljuden från MTV på TV:n
96. Vad ska du göra nu? Avsluta den här listan, spela lite gitarr tror jag och kanske skriva på min bok.
97. Vad heter din mamma och pappa? Gunilla och Michael
98. Hur många kusiner har du?  6 stycken, vad jag vet :P
 99. Varför gör du det här testet? För att jag inte har gjort något test på väldigt länge.
100. Hur mycket är klockan nu? 19.47



Sådärja, pussar i massor! <3


Kommentarer

Vad har du på hjärtat:

Vad heter du:
Spara dina uppgifter?

Skriv din E-mail här: (publiceras ej)

Vad heter din blogg:

Skriv ditt meddelande till mig här:

Trackback
RSS 2.0