Michael Jackson - 1985 - 2009

Natten till den 26 avled tidernas störste pop-kung. Jag anser att han till och med var större än Elvis, och fortfarande är.
Jag lyssnade inte så jättemycket på hans musik, men han är ändå en sådan legend som jag tror har satt sina spår i alla. Jag vet inte om allt dumt som folk säger att han har gjort är sant, eller om en del av det är det och annat inte. MEn jag vet att han var en av tidernas största musiker, det kan ingen ta ifrån honom.
Jag tycker inte att man ska grubbla över ifall han verkligen gjorde det. Han blev friad i rätten och jag hoppas att det var rätt beslut. Oavsettt vilket så kommer vi nu aldrig få reda på det rätta svaret så jag tycker inte att man ska sitta och spekulera om sådant som man inte kan veta.
Han hade det svårt i hela sitt liv, men han lyckades beröra oss alla.
Jag känner stor sorg nu när jag skriver detta och jag ville bara skriva ner mitt eget tacktal och farväl till honom.
Det låter kanske lite formellt, men det här är något som kräver största allvar.
Oavsett om jag som sagt inte lyssnade så mycket på honom så fanns det ju några låtar som man ändå gillade. Jag älskar till exempel "Beat it" och "We are the world" dels.
Just ni sitter jag och laddar ner låtåar av honom till min Ipod, för jag har lyssnat lite nu ett tag och jag förstår inte varför jag inte började med det förrän nu.
He was and is a great man!
Jag fick reda på det i fredags morse på jobbet och jag trodde att min kompis drev med mig.
Men icke. Dessvärre.
Nu hoppas jag att du kommer att vila i frid Michael Jackson, du är saknad här på jorden.
Hälsa Elvis och alla de andra i himlen från oss.
Du har gjort skillnad med dina låtar och kanske gjort världen till en lite bättre plats med de meningsfyllda texterna.


Michael Joseph Jackson R.I.P.



Kramar och pussar från Nicole <3



You are not alone - Live från Munich - HIStory tour - 1997


Fick mig att gråta en skvätt :´(


love<3

Kommentarer
Postat av: Lina

Ååh Nicole klippet fick mig att gråta också..! =( Så sorgligt det som hänt, man hoppas att allt bara är en hemsk dröm... snyft



MEN : Grattis grattis till gymnasieintagningen tjejen! Kul, hoppas du gillar't! =)

2009-07-01 @ 23:41:59
URL: http://lajna.webblogg.se/
Postat av: Nicole

Ja, det är så sjukt! Jag blir så ledsen :(



Tack så mycket :D Jag är jätteglad över det :)

2009-07-02 @ 17:01:22
URL: http://niccsosweet.blogg.se/

Vad har du på hjärtat:

Vad heter du:
Spara dina uppgifter?

Skriv din E-mail här: (publiceras ej)

Vad heter din blogg:

Skriv ditt meddelande till mig här:

Trackback
RSS 2.0