21 Guns - Så spelar du den på gitarr!

Hejsan :)
Idag var det en ganska soft dag med bara dubbellektion i datakunskap och sen lunch som vi avverkade på foodcourt! Skönt!
Igår beställde vi mina svarta linser som jag då bland annat ska ha på premiären och nu sitter jag här och surfar runt på lite roliga chords till gitarr :=)
Jag måste ju bara dela en superbra video om hur man lär sig spela 21 Guns av Green Dag på akustisk :)
Jag hittade den på www.ultimateguitar.com där jag hittar de flesta av mina låtar.
Det enda som är riktigt jobbigt är att jag måste använda plektrum eftersom jag inte vågar riskera mina naglar ...
Vad gör man liksom?
Jag blir tokig då jag inte alls är van vid plektrum så det låter ju lite si sådär kan jag ju avslöja:P
Men, men! Efter de här två veckorna hoppas jag att jag kommer att bli proffs på det!
Här kommer videon, ha det bra :)


Jag uppskattar verkligen att det finns någon där ute i världen förutom Billy Joel som vet hur man spelar refrängen, för det stod ingenstan när jag ville lära mig ;)

 

 

Puss o kram, skumbanan!

 


Kommentarer

Vad har du på hjärtat:

Vad heter du:
Spara dina uppgifter?

Skriv din E-mail här: (publiceras ej)

Vad heter din blogg:

Skriv ditt meddelande till mig här:

Trackback
RSS 2.0