Dop

Ett dop är så mycket mer än det beskrivs som.
Om man söker på 'dop' i wikipedia lyder första raden; Dop är den rituella handling genom vilken någon upptas i den kristna kyrkans gemenskap. Jag håller inte riktigt med till fullo.
Visst, det kanske är vad det betyder också, men det är bara en liten del. Ett dop är nästan något magiskt; ett älskat, litet barn välkomnas liksom för första gången in i världen och det är nästan som om barnet får namnet rent officiellt. Ett dop är en kärleksförbindelse mellan barnet och familjen och även släkt och vänner.
För mig känns det som om jag blir 'officiell' gudmor i dag. Det känns som om jag har vunnit högsta vinsten på livets lotteri. Ja, i dag är jag riktigt lyckligt lottad.
Så, Dante, jag vill bara säga att jag älskar dig väldigt mycket lilla skrutt och jag hoppas att jag kommer att bli en bra gudmor och faster. Jag kommer alltid att finnas här för dig, no mather what.
Så välkommen till jorden min vän, välkommen hem.


Kommentarer

Vad har du på hjärtat:

Vad heter du:
Spara dina uppgifter?

Skriv din E-mail här: (publiceras ej)

Vad heter din blogg:

Skriv ditt meddelande till mig här:

Trackback
RSS 2.0