Haha!

Hejsan sötnosar :)
Jag har fått en del roliga kommentarer på sistone och det tackar jag för!
Alltid lika roligt så fortsätt bara :)
Jag tänkte börja med att kommentera tillbaka i det här inlägget :)

Postat av: kollapåmig

gumman, du är nästa som kissie. underbar! dina bilder är perfekta fortsätt så :)
min fråga är: hur fixade du din outfit på nyår, tänkte ha typ som du hade då fast på en fest. skulle vara toppen om du gav mig ett svar :D


Svar:

Oj, haha. Jag vet inte själv om jag ser så många likheter mellan mig och "Kissie", men tack antar jag :P Vad roligt att du tycker om min blogg och mina bilder :)
Hur jag fixade mig?
Klänningen kommer från H&M, men jag köpte den för något år sedan så du får nog leta någon annanstans! Svarta klänningar är ju inte så jättesvåra att hitta, kolla alla "vanliga" affärer!
Min sminkning:
Först lade jag ett sträck med eyeliner på ögonlocket och sedan använde jag en guldig ögonskugga och eventuellt en lite mörkare också (minns inte riktigt). Sen hade jag bara mascara och lite rouge.
Inget jättespeciellt ;)



Postat av: Lina & Alice

Hej :D:D:D

Vi är två tjejer som tycker jättemycket om din blogg:D
Och vi tycker att du borde börja videoblogga:D

pözzzzZ från oss!


Svar:

Hejsan!
Tack så mycket :) Jag lovar att jag ska börja videoblogga. Anledningen till att jag inte har gjort det tidigare är för att jag blir lite smånervös och tittar åt ett annat håll än rakt in i kameran, men jag ska göra mitt bästa :P
Kram!




Så!
Fortsätt gärna skicka kommentarer, det är jätteroligt :)
Just nu har jag datakunskap ända fram till lunch och eftersom mitt arbete inte går att öppna upp här så har inte jag så jättemycket att göra!
Jag känner egentligen för att skriva lite på min nya bok :) Gjorde det igår och verkar äntliggen ha lyckats komma in i hur man gör med beskrivningar!
Innan gick det absolut bra, men nu känns det faktiskt ännu bättre. När man skriver en bok så är det viktigt att det inte bara blir dialoger. Man måste utveckla och gärna överdriva beskrivningar och saker som karaktärerna gör.
T.ex. istället för att skriva; - "Hej." Hon tittade på honom. "Hej." Han tittade tillbaka. - så kan du skriva; - "Hej", mumlade hon tyst och såg generat på honom. "Hej", svarade han med ett brett leende och besvarade hennes blick. Han verkade ovanligt glad över att se henne. Lycka bubblade upp från hennes inre. Undra om det kunde ha att göra med att det äntligen var sommar igen. -
Förstår ni? Det kanske inte var det bästa exemplet, men ni förstår vad jag menar i alla fall. Och det tar ett tag att träna in det sättet att tänka på. Man kan öva genom att skriva i en vanlig anteckningsbok eller var som helst och beskriva något så mycket man bara kan. Ett litet tips från mig bara :)
Jag kanske skulle börja med att ge tips om skrivande? Många har ju problem med det och tycker att det är lite småklurigt.
Vad säger ni? Ska jag dela med mig av min lilla talang? :)
Kommentera!



Nu ska jag försöka hitta på något annat att göra!
Ska klippa Lowe (bror) efter skolan så jag får mat hemma hos dem :) Mysigt mysigt!
När jag kommer hem måste jag i och för sig plugga lite, men jag ska se om jag inte hinner lägga in en bild på mitt lilla fynd från igår också. :D Köpte nämligen ett halsband från "GO WEST" i Bålsta. Man kan säga att det är ett läderband (typ) med fyra ringar, och på varje ring står det "Hope, Luck, Glory". Jättefint :)
Juste! (Oj vad jag glömmer saker)
Ebba och Hugo (kusiner) och även Jack (bror) fyllde år i lkördags, så vi var hemma hos kussarna igår där det var lite kalas med farmor o farfar och gammelfarmor och gammelfarfar :) Det var så trevligt så, men lite trångt i bilen på väg hem igen ;)
Jag fick i alla fall tillbaka Twilight, så det var roligt :D
Hoppas bara på att New Moon kommer snart också så är samlingen komplett än så länge ;)


Puss o kram, Alice <3



~Haha, slående lika eller vad? X)
Jag tycker faktiskt inte alls om Kissie, men Alexandra är ju en helt annan person.
(Oj vad konstiga bilderna blev förresten)


Kommentarer

Vad har du på hjärtat:

Vad heter du:
Spara dina uppgifter?

Skriv din E-mail här: (publiceras ej)

Vad heter din blogg:

Skriv ditt meddelande till mig här:

Trackback
RSS 2.0