En liten resa tillbaka i tiden

Hejsan!
Jag har praktik på Klipp-it denna veckan, men eftersom jag är elevskyddsombud så var jag tvungen att medverka på en utbildning i dag! Men imorgon, då jäklar! :D (Fast jag har utvecklingssamtal också så jag missar lite praktik igen ... men det är roligt det med, ska bli intressant att höra vad lärarna har att säga om mig :))
Jag kände mig lite dålig tidigare i dag, men det är bättre nu.
De två senaste timmarna har jag spenderat med att dyka ner i en låda som jag har lovat att städa ur hur länge som helst, och eftersom jag hade så mycket tid till övers kunde jag inte komma på någon anledning till att inte göra det!
Det blev verkligen en resa tillbaka i tiden och det var faktiskt ganska så roligt. Jag hittade mycket intressant, bland annat saker som jag har skrivit för länge sedan och det brukar alltid vara lite halv-knas.
I en bok hade jag till exempel börjat skriva på något som jag misstänker var en novell i skolan där jag hade döpt en person till Casper. Inget konstigt med det, men bara några meningar efter bytte jag till Kasper i stället ... Hmm ...
Vad fann jag mer då? Jo, en massa fina saker från min gamla klass och mina fantastiska lärare <3
Det gjorde mig nästan lite tårögd! Sedan var det ett helt häfte med kärleksnoveller som vår klass skrev i sjuan X)
Dikterna är jag mycket imponerad av ska jag säga! De sporrade mig till att vilja böja skriva dikter igen. Jag har inte haft så mycket till övers för just dikter eftersom jag redan skriver så himla mycket på mina böcker, men nu ska jag sätta igång igen! Woohoo! :D
Det sista jag vill berätta om är en dikt som jag vet att jag skrev i slutet av nian på en svenska lektion (vår sista?) då vi fick gå ut på skolgården i den fantastiska solen. Ni ska få ta del av den tänkte jag.
Igår var Ove och Gerd här (Gammel- farmor och farfar), vilket alltid är lika trevligt!
Simon dök också upp ungefär runt två och vi roade oss med att prata engelska fram till klockan halv tio på kvällen! Det började med att jag berättade om någon bok och ville citera något bra på engelska och så började vi prata om att allt låter så mycket bättre på engelska. Därefter var det kört och hela min familj blev galen på mig som inte riktigt kunde sluta :P Så kan det gå!
Vi såg faktiskt Twilight också, mycket roligt!

"Jag är"
Jag må kanske vara liten, men här uppifrån har jag fri sikt över sånt som inte ens den längsta kan se. Jag har fri makt över mig själv och jag kan flyga varthän jag känner för; över hela länder och hav, in i solnedgången och ut ur gryningen.
Jag behöver aldrig omges av kula om jag själv inte vill det. När allt känns kallt och hopplöst och världen är ond, ond, då ändrar jag riktning och möts av värme och kärlek.
När jag var liten och folk såg ner på mig med misstro i blicken så tänkte jag; "Vänta bara. En dag tar jag steget ut ur fågelboet och då är det ombytta roller. Folk kommer avundas min sång och barn kommer glädjas av den."
Nu är den dagen äntligen här och jag vet att jag är både vackrare och starkare än dig på alla sätt och vis. Du som såg ned på mig kommer aldrig få uppleva allt det som jag har upplevt.
Jag må kanske vara liten, men jag har sett världen.
(Med reservation för stavfel och grammatiska fel)
Av; Nicole Norén i nian :)
Nu ska jag göra något annat :)
Puss o kram <3
(Tack för den fina kommentaren :))

Kommentarer

Vad har du på hjärtat:

Vad heter du:
Spara dina uppgifter?

Skriv din E-mail här: (publiceras ej)

Vad heter din blogg:

Skriv ditt meddelande till mig här:

Trackback
RSS 2.0