Pass me over

God kväll!
Jag har varit helt slut i dag för det har bara känts som om jag går och jobbar, kommer hem i högst en timme för att käka och sedan sticker i väg på någon aktivitet. Det är jobbigt att hålla på och flyga och fara hela tiden.
Riktigt PMS-humör med andra ord. Ni vet sådana dagar då man känner sig oduglig, inte den snyggaste på jorden och allmänt låg? Det suger!
Men det är bättre nu, för jag har sparkat bort alla aggressioner på träningen och käkat lite "studentblandning" (nötter och russin :)). Äh, vad säger man? Det är klart att man måste få vara på lite ledsamt humör då och då också, eller hur?

Jag kom på en sak under träningen i dag.
Utan att jag har tänkt på det har jag nog pressat mig själv ganska mycket med det mesta, men det slog mig att jag inte känner av det där lika mycket längre. Jag har haft lite prestationsångest över t.ex. det här med graderingen på träningen. Jag mår typ dåligt i flera månader innan jag ska gradera upp till ett nytt bälte, men jag har liksom gjort det för att jag vill utvecklas och så. Det känns så klart väldigt roligt att få avancera upp lite och få ett bevis på det, men efter ett samtal med en av mina tränare om lite grejer jag har svårt för att göra på träningen, rent psykiskt, så frågade jag mig själv; "Varför?"
Och vet ni? Jag visste inte riktigt själv svaret.
Så man ska inte göra saker "bara för att" om man inte känner för det. Och i dag kändes det faktiskt bättre.
Från och med nu ska jag tänka på mig själv lite mer och försöka lyssna på vad jag verkligen vill!
Det tycker jag att ni andra ska göra också :)

I går på Cactus såg vi en helt fantastisk film!
Den heter "A walk to remember" och är en sådan där film som man gråter en kvart efter utan att riktigt förstå varför. Haha, lite pinsamt kanske eftersom så många var där, men det är sådana smällar man får ta! Haha, bra var det i alla fall! Se den, verkligen!
Men tänk på att ta med er näsdukar i massor, för det är gråtgaranti på den!
Och på tal om bra filmer, i morgon kommer Carl hit och ser på New Moon med mig :)
Jag är riktigt stolt över mig själv för att jag inte ens har öppnat fodralet än, men när jag tänker efter så har jag ju inte haft så mycket tid till övers för det heller!
~ Visserligen är detta bokomslaget, men ändå!


"I bought a ticket for the end of the rainbow
watched the stars crash in the sea
if I could ask God just one question ...

Why aren't you here with me tonight?"


(Ett litet citat från filmen)
Pössar <3

Kommentarer

Vad har du på hjärtat:

Vad heter du:
Spara dina uppgifter?

Skriv din E-mail här: (publiceras ej)

Vad heter din blogg:

Skriv ditt meddelande till mig här:

Trackback
RSS 2.0