Enkel (?!) och dubbel svinrygg

När vi först fick höra att den ena uppsättningen kallades "enkel" efter att vi hade gjort den blev vi lite
ifrågasättande gentemot skaparens mentala stabilitet, men det visade sig att det var enkel som i "en", inte "lätt". Haha...
Det är hursomhelst inte speciellt svårt när man väl har lärt sig grunderna och har fått prova på lite. Det som jag tycker är svårast är faktiskt renkamningen. Själva frisyren går i stort sett ut på att det ska vara slätt och prydligt och det är ju lite svårt om det bara ligger en massa envisa hårstrån åt fel håll. Men jag kan bara ge er ett tips; tålamod!
Det kan vara skittråkigt att bara stå och kamma och kamma, men det ger resultat och gör resten av frisyren myket enklare så det är faktiskt värt det i slutändan! Använd hårspray i massor också så kommer det att bli ännu enklare ;)

ENKEL SVINRYGG (med dekorationer och väldigt mycket volym upptill):
~Från sidan



~ Bakifrån



~ Från andra sidan



~ Och slutligen framifrån!





DUBBEL SVINRYGG (med rockig touch)



~ Framifrån (Jag vet att man inte ser så mycket)



~ Från sidan



~ Bakifrån



~ Och från andra sidan.


Ni får ha lite överseende med uppsättning nr.2 eftersom jag varken hade ett staffli eller hårspray och alltså satt i mörkret framför idol med dockan mellan mina fötter! Bokstavligt talat...
Men jag tycker ändå att det blev väldigt bra resultat för att dessutom vara första gången :)

Kommentarer

Vad har du på hjärtat:

Vad heter du:
Spara dina uppgifter?

Skriv din E-mail här: (publiceras ej)

Vad heter din blogg:

Skriv ditt meddelande till mig här:

Trackback
RSS 2.0