Rocky road

Detta är då det första inlägget i min nya kategori "Nicc's Mat". Jag tänkte att eftersom jag har börjat intressera mig för matlagning och sådan så kan jag lika gärna dra in det i bloggen och slå två flugor i en smäll! Bra va?
Tänkte att jag skulle blanda och lägga in lite olika recept. Drycker, Smoothies, Bakverk, Mat, Vegetariska rätter... You name it! Självklart får ni gärna maila in era favoritrecept till : [email protected] så kanske det hamnar här på bloggen :) Skickar ni in ett recept så får ni gärna skicka med en bild också :)
Alla recept som hamnar här och kommer från läsare belönas med en länkning också.
Mitt första recept är på "Rocky Road" och är ett slags bakverk, men att döma av ingredienserna så ser det faktiskt inte så jätteonyttigt ut heller :) Receptet kommer från Leila på recept.nu

Leilas rocky road
Färdigt på: 40 min
Ingredienser

12 kakor
600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
2 påsar dumlekola
2 nävar mini marshmallows
3 dl salta jordnötter
1 dl skalade pistagenötter

 

 

Gör så här

1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).

2. Blanda samtliga ingredienser.

3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.

4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.

 

 

 

Busenkelt ;)


Kommentarer

Vad har du på hjärtat:

Vad heter du:
Spara dina uppgifter?

Skriv din E-mail här: (publiceras ej)

Vad heter din blogg:

Skriv ditt meddelande till mig här:

Trackback
RSS 2.0