Make a change

Hejsan!
Ja, i går så var tanken att jag skulle färga håret lite mörkare igen i skolan, men sedan ångrade jag mig och tog äntligen tag i min önskan om att bli blond igen! :D Jag är inte riktigt där än, men på god väg i alla fall! Det syns inte lika bra på bilderna, jag är lite ljusare än där, men min hårfärg är typ guldfärgad nu :) Wie! :D ♥
~ Förebild!
~ Keeping my fingers crossed! Vi visste liksom inte alls hur det skulle gå, haha.
(Det där vita är på spegeln och inte i mitt hår...)
~ Efter! Som sagt, det är mycket ljusare irl :)
~ Vad tycker ni? I love it!♥
För er som undrar hur vi gick till väga så kan jag säga att det var en smärtsam upplevelse, haha. Inte på grund av att blekningen brände, utan för att det blev trassligt och grejer så det var inte så jätteskönt...
Hur som helst så började Lenita med att applicera en avfärgning ( 1 + 1 + 1) bestående av väteperioxid (3, 75 %), schampo och blonderingspulver på mina toppar (?) och typ en decimeter längst upp eftersom mitt hår bestod av fyra olika nyanser ... Haha.
Sedan drog Matilda och Ida slingor genom en hätta och blekte dem. Sist hade vi i en toning med blåa pigment i några minuter för att neutralisera det orangea :)
Puss

Kommentarer

Vad har du på hjärtat:

Vad heter du:
Spara dina uppgifter?

Skriv din E-mail här: (publiceras ej)

Vad heter din blogg:

Skriv ditt meddelande till mig här:

Trackback
RSS 2.0