Visste du att....?

Nu är jag tillbaks från min farmor och farfar! Midsommarafton var magisk! :D Jag hade min nya klänning som verkligen är helt otroligt vacker (Om jag får säga det själv, och det får jag för det är ju min blogg =) ) Vad hände då? Jo, jag åkte traktor på morgonen.. Hehe, en lite smått barnslig tradition som vi har där. Sen fyndade jag två halsband för tio:- och massa kalle anka-tidningar för 5:- Inklusive en tysk kalle-tidning! Det ni!
Sen åt vi midsommarbuffé och gick ner för att dansa runt midsommarstången. Vi har en gammal stofil som har varit med i alla år i sina äkta midsommarkläder med små toffsar och grejer. Han är jätterolig och gnäller hela tiden på att vi dansar åt fel håll, inte är tillräckligt trovärdiga grodor, etc... Med andra ord, skitkul!  Jag hade en kort-kort millitärkjol på mig, så b.la "små grodorna" var ett litet problem.. Och björnen sover, när jag blev tvingad att "sova".. Fast jag stod upp och blundade istället. Tro mig, det var bäst för allmänheten!
Innan vi gick ner till midsommarstången så fick jag syn på ett gammalt span. Han blir bara sötare och sötare för varje år. I may be in love...=)
Till middag åt vi grillad oxfilé och poitatisgratäng. Det var jättegott!
Och sedan bar det förståss av till dansbanan. Jag dansade som en galning, och en snubbe med ölburk och cigarett flörtade med mig. Kul? Njä... Han var nog liiite för ung för att dricka och röka, han såg ut att vara i min ålder ungefär.
Vårat kära gamla band "Lilla partypatrullen" dök upp och räddade kvällen!
När vi skulle gå (Jag blev praktiskt taget ivägsläpad eftersom ingen annan ville stanna) så kom självklart drömprinsen "Mr.V"... Tajming va? Det var lite deppigt faktiskt...
Hemvägen bestod av att plocka nio sorters blommor medans jag hoppade över nio diken (Det fanns inga järsgårdar..) och var helt knäpptyst! Vad jag drömde? Det ni!



Visste ni att man kan ha vattenblåsor i örat? Inte jag heller, fram till nu.. Jag har fått en stor blåsa i ÖRAT?!
Herregud...




Våran kära stofil leder någon random dans...

Jag vet faktiskt inte vad gubben gör på bilden, men ändå... Btw, Den lilla pojken längst fram är min kusin!=)

Här är han i full färd med att klaga på vilket håll vi dansar, eller nåt annat i den stilen.

Detta är hur min vackra lillasyster var klädd på kvällen!

Och här var jag iniför kvällen! Jag älskar den där klänningen!

Jag på kvällen! Alla andra spelade fotboll, så jag fotade, läste kalle anka och skrev på min bok istället=)

Så, nu har ni fått veta vad jag gjordepå midsommarafton! Nu ska jag titta på moonlight och lite annat!  Vi ses nog imorgon;)           

                                  Puss och kram!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat:

Vad heter du:
Spara dina uppgifter?

Skriv din E-mail här: (publiceras ej)

Vad heter din blogg:

Skriv ditt meddelande till mig här:

Trackback
RSS 2.0