En exemplarisk kristen

Jag kom att tänka på en sak under morgonens SO-lektion.
Jag är så trött så jag tror att jag somnar på studs (jag är seriös) och det är mycket möjligt att det var just därför jag kom på det, för när jag är trött så börja jag fundera på en del underliga saker...
Jag sa lite skämtsamt till min kompis Stina att jag måste vara en exemplarisk kristen eftersom jag säkert har brutit mot helften av Gud's tio budord... Men nu slog det mig plötsligt, finns det ens någon som följer alla de tio budorden?
Alla kristna måste ju ha brutit mot minst ett av dem!
Så...Vad är en exemplarisk kristen egentligen? Jag tror att det är någon som står för sin tro och försöker hjälpa andra.
Man ska vara snäll mot sina medmännsikor. (Försöka iallafall...:P)
Men jag vet inte faktiskt... Ingen är perfekt enligt mig, alla har ju sina brister.
Möjligtvis Gud är exemplarisk. Men frågan är om även Han är perfekt?
Usch vad jag tänker mycket...Min hjärna kommer att sprängas i tusen bitar om jag inte slutar fundera över allt nu:P
Nu ska jag gå och hämta en kopp kaffe så får vi väl se opm jag är kapabel nog att skriva lite på min bok!

Ha en trevlig helg! <3 pussar, Nicc

Kommentarer

Vad har du på hjärtat:

Vad heter du:
Spara dina uppgifter?

Skriv din E-mail här: (publiceras ej)

Vad heter din blogg:

Skriv ditt meddelande till mig här:

Trackback
RSS 2.0