"Så det är fredag imorgon?" "Ja det brukar vara det efter torsdagar..."

Till att börja med, mitt senaste inlägg ber jag tusen gånger om ursäkt för, jag var lite för trött... Jaja, moving on!
Igår så fick jag höra den skönaste kommentaren på länge av en kompis på träningen.
Två polare stod och snackade och så säger J helt plötsligt; "Men då ringer jag dig på torsdag då." "Det är torsdag..."
Han ser lite förvirrad ut. "Aha... Så då är det fredag imorgon?" P och resten av oss andra har svårt att hålla oss för skratt. "Ja det brukar vara det efter torsdagar." Haha säger jag bara. Och det vill inte säga lite! (?)

Idag har vi lärt oss en helt meningslös sång på franskan. Den handlar i stort sett om en snubbe som ska klämma fingret i en dörr hos någon om jag uppfattade det hela rätt. Men snubben var inte hemma. Jag säger som jag sa till Swedish, inte konstigt att fransmän är så sura. Det skulle jag också vara om jag lyssnade på så dålig musik.
(Dock påpekade hon att fransmän visst är trevliga, men ändå. Det är poängen som räknas.)
Vi såg även en meningslös film på NO:n om periodiska systemet som vi redan har sett si sådär tre gånger redan, men visst visst! Vi ser den "gärna" några miljoner gånger till.
Och igår på blocket såg vi nästan en lika meningslös film. Några munkar i ett kloster skulle hyra en tv för att se fotbollsfinalen... Det var i stort sett det den första filmen på hindu gick ut på...

Jag tycker nästan att dom kunde ha låtit det vara så ett tag till.

På onsdag nästa vecka så är det inspelning på cactus. TV 8 håller på med en dokumentär som heter "Guds hus" och de har valt ut vår kyrka av alla i hela Sverige! Så jag kommer att få vara med på TV. Jippie! (Nu menar jag det faktiskt)
Har räknat ut att jag får vara med minst två gånger iallafall eftersom jag går på kör också. Toppen! Så nu kommer jag äntligen få vara med lite på TV iallafall. Kanske inte blir mitt genombrått precis, men det är ju kul iallafall.
Dessutom kanske min italienare kommer också...

pussar i massor från glada lugglisa! Alias Nicole

Kommentarer

Vad har du på hjärtat:

Vad heter du:
Spara dina uppgifter?

Skriv din E-mail här: (publiceras ej)

Vad heter din blogg:

Skriv ditt meddelande till mig här:

Trackback
RSS 2.0