Grattis på namnsdagen Jasp ...

Det har varit lite förvrrande med hela kärleksgrejen över huvudtaget den senaste tiden kan man väl säga.
Jacob berättade väl på sätt och vis vad han känner för mig och nu vet jag inte vad han känner eller tycker.
Jag vill ju såklart inte att han ska vara ledsen, men jag tänker absolut inte låtsas tycka om honom mer än som en vän.
Jag älskar honom, men som en vän.
Kan bara säga att den tjejen som får honom en gång kan skatta sig lycklig!
Dessvärre är han inte den rätta för mig och så får den nog bli.
Jag försöker att inte ge pojken falska förhoppningar och jag inser att det är svårt att inte såra någon.
Men man kan alltid se saker från två sidor, och det sättet som Jasper dissade mig på var definitivt fel.
Jag har förresten börjat tänka på honom mer och mer på sista tiden, men egentligen så vill jag inte det mer än nödvändigt eftersom jag misstänker att jag fortfarande har känslor för honom och inte vill föra dem upp till ytan igen.
Det är klart att det är jobbigt att bli dumpad alla gånger på alla sätt, och det sitter i ett tag.
Haha, nu ska jag inte gå och bli alldeles för känslosam. That's life you know !

Men en sak slog mig nyss och det var väl det som fick mig att skriva ett inlägg.
Det är bara 18 dagar eller något kvar i skolan :O Det är ju hur lite som helst!

Jag började tänka igenom det och blir väldigt ledsen när jag tänker på att jag ska skiljas från min klass som jag har gått tillsammans med i fyra års tid! Det är ju helt crazy!

Jag kommer att sakna dem jättemycket och jag hoppas verkligen att så många som möjligt följer med på vår klassresa så att vi liksom får ett fint avslut tillsammans :) Eller, en ny början kanske man borde säga eftersom vi faktikst börjar om från början med en ny skola och en massa nya människor och äventyr!

Jag hoppas det bästa för var och en av dem!

Nu måste man liksom ta vara på tiden som är kvar, och jag märker att inte bara jag tänker så!

Jag och några av mina freundisar har en superidé som jag kläckte!

Ni får veta det senare ;)


Nu ska jag skriva lite på min bok!


Fast jag måste först skriva att jag har åkt pendeltåg själv från landet och hem för att åka och shoppa bal och skolavslutningsklänningar igår :) Det var riktigt mys, för jag sov över hos Stina också :=

Jag hittade en vit jättefin klänning och Stina en lila :)

Mer säger jag inte!

Men jag var tvungen att köpa en vit bh eftersom jag bara har bh:ar i relativt mörka färger.

Supersött :)

Vet ni att det är jättelugnt att åka pendeltåg en längre bit? Man får en massa tid att tänka och bara slappna av lite.

Jag läste "Som jag vill vara" av Katarina Von Bredow (för andra gången) som jag håller på med just nu och lyssnade på musik :) Haha, tre gånger ringde min mobil som låg i väskan och det tog ju ett tag innan jag hann förstå det ;)

När jag och Ina satt på tunnelbanan hem så kom det en fyllegubbe och satte sig bredvid mig och började snacka om mina ben och min kjol och sa en del obehagliga saker.

Jag ignorerade honom först men efter ett tag så fick jag nog och gav honom en irriterad blick innan jag tittade på Stina och mimade att vi skulle gå så vi flytade oss några säten bort.

Så himla obehagligt! Vi blev båda väldigt äcklade och det stördaste var att det var en vuxen kille som satt bredvid Stina och såg allt men inte brydde sig. Sjukt?

Gud vad arg man blir! Han bara satt där med sin jäkla red bull eller nåt.

Jaja, sånt händer väl antar jag.

Men han rörde mig ju inte så jag antar att det kunde ha varit värre.

OM han hade gjort det så hade jag säkert slagit till honom så det var ju tur för den gubben!

Men jag tror att man ska försöka prata sig ur situationer innan man tar till våld så det är bra att jag inte behövde ta till sådanna medel!


Juste ja. Min lillasyster har fått en del dumma kommentarer från en "anonym" person som vi typ vet vem det är, men hon har lösenordskyddat den. Så om någon av hennes läsare vill ha lösenordet så kan ni helt enkelt skicka en kommentar till mig så fixar vi det ;)

Så tråkigt när personer beter sig så omoget mot andra - till och med föredetta bästa kompisar.

Lågt gjort.

Jag klarar av att ta skit, men när skiten riktas mot min lillasyster eller mot någon annan i min familj så blir jag sjukt förbannad.

Så  snälla bara lägg av med taskiga kommentarer mot folk, det är inte schysst på något sätt!



Nu ska jag skriva!



Pussar och kramar Nicole!


P.S. Ni får bilder på klänningen senare!

D.S.


Kommentarer

Vad har du på hjärtat:

Vad heter du:
Spara dina uppgifter?

Skriv din E-mail här: (publiceras ej)

Vad heter din blogg:

Skriv ditt meddelande till mig här:

Trackback
RSS 2.0