Ursvik

Hejsan! Idag var jag i Ursvik på någon friluftsdag eller nåt :P Det var sådär, jobbigt när matlagningen på trangiaköken tog typ två timmar :O
Men det var allt som allt ändå en ganska lyckad dag.
Det roligaste var när vi skulle sätta upp tält.
Jag satt med några av mina kompisar; Pixxi, Em och Rosalie, och så hade vi precis pratat om hur man ska packa en ryggsäck och viktiga saker som man bör ha med, o.s.v. När vi sedan ska sätta upp tält så säger de;
 "Ni som är lite mer erfarna kan gå och ställa upp er där borta, och ni som inte kan det får stå där."
Eftersom alla mina kompisar går till de mer "erfarnas" ställe så följer jag snält efter och tänker att 'Nä, men det är nog inga problem, jag har ju varit med och tältat många gånger men bara inte satt upp det direkt....' så vi börjar ställa upp oss och tre personer blir lagledare.
Kan ni gissa vem en av dem var?
Japp, precis!
Så jag som aldrig har satt upp ett tält i hela mitt liv skulle leda mitt "lag". Haha, det var skitkul!
Jag låtsades som om jag var värsta proffset och tog fram ritningen som hörde till, men vi lyckas ju självklart få det svåraste tältet som gick att få tag på så det tog ett tag att klura ut hur man skulle göra, men så fort vi hade kommit på att man skulle börja med det vindtäta yttertältet om man säger så, så var det inga problem!
Lite hjälp fick vi från några andra också, haha.
Mycket roligt i alla fall, och nu tror säkert de flesta att jag praktiskt taget bor i tält ;)

                                                                                                

Vad har vi mer gjort? 
Vi hittade en kundvagn som jag tror att vi hade material till bollsportsstationen i. Den kunde man ha mycket roligt med ska jag säga!
Stina hoppade ner där och så körde vi henne, fast baklänges för den var knas. :)
Och så blev det såklart en tipsrunda med tre frågor på en gång vid varje ställe man skulle stanna på.
Otroligt kul att det var ungefär samma som man gjorde när man var liten och som man minndes vad svaret skulle bilda för ord ;)
Imorgon blir det orientering, men jag har ont i halsen, samt typ skavsår eller något på ljumskarna.
Så vi får se hur det blir med den saken. Annars så tror jag att det finns en extra chans att visa vad man går för nästa vecka, det är ju super!
09.51 ska jag vara där i alla fall om jag kommer.


Hihi, jag fick städmani för några timmar sedan när jag inte kunde hitta min USB-sladd till kameran.
Jag blir så arg för att jag inte hittade den TROTS att jag har städat hela rummet!
Tur att de där tanterna från rent hus inte såg hur det såg ut ... Eller mamma :P
Men nu är det rent och fint!
Har ni sett den där reklamen för knäckebröd? Att man ska äta bra frukost och det där.
Då är det i alla fall en tjej som ska sätta på sig ett par nylonstrumpbyxor och upptäcker att de är trasiga,
så hon sliter av sig dem och börjar bita och slita i dem samtidigt som hon skriker X)
Haha, den är så himla rolig och jag tror dessvärre att jag såg ut så när jag inte hittade min sladd.
Men det var alltså bara lite ilska som behövdes för att jag skulle börja städa. Bra det!

 ~ Haha, så här såg jag ut när jag städade fram alla mina hattar och sjalar :)

Pussar och kramar, Nicole!


                                                                                        

Kommentarer

Vad har du på hjärtat:

Vad heter du:
Spara dina uppgifter?

Skriv din E-mail här: (publiceras ej)

Vad heter din blogg:

Skriv ditt meddelande till mig här:

Trackback
RSS 2.0