Bröstcancerfonden!

God kväll!
Detta har jag avklarat idag som det var tänkt att jag skulle klara av:




      Varit och shoppat Halsduk och mössa i Solna!



Gjort lite läxor så att jag inte sitter sista dagen med allt på en gång!



 Köpt ett ROSA BAND och stödjer därmed börstcancerfonden!




Och då kommer vi in på ämnet som jag hade tänkt ta upp idag; Bröstcancerfonden!
Ingen kan väl ha missat kampen som är så het just nu? Alla verkar vilja bidra på något sätt, vilket är super!
Jag tänkte också försöka få mina bloggläsare lite engagerade så jag vill verkligen uppmana er alla att gå in  i närmsta butik som säljer rosa band (de flesta!) och köpa ett! 
20 - 25 kr är inte speciellt mycket! 
Mitt rosa band har blindskrift på sig också och när jag läste i broschyren så stod det att det var som en påminnelse för att man ska komma ihåg att undersöka sina bröst ungefär en gång i månaden!
Det vill jag också uppmana er till! Var inte rädda, det är bättre att veta och kunna göra någotåt det.
Jag tycker att det där är skitläskigt, men sen fick jag höra det en massa gånger och nu försöker jag också göra det. Nanne Grönvall som har haft bröstcancer och klarat sig utmärkt uppmanade förra året folk att göra det och det är bra att folk upplyser och tar hand om varandra!
Så fortsätt att kämpa!
Glöm heller inte bort att det finns ett blått band (visst finns det?!) för kampen mot prostatacancer som drabbar en del killar. 
Keep going!



 ~Förlåt, men jag kunde inte rotera bilden!
Såhär ser i alla fall mitt band ut. Ja, jag vet att upplösningen är dålig. Skärpan på min kamera är inte så bra längre. Funderar på att köpa en systemkamera?

 

 

 ~Hihi, Nicc är helt instickad! ;) <3 (Klicka för större bild)

 

Svart mössa - Åhléns - 99 : -
Halsduk (man ser mer på andra bilden) - Lindex - 149 : -
Stickad kofta - Gina Tricot - 49 : - (Nedsatt pris)
Baggy jeans med mönster - Cubus - Minns inte priset! Runt 250 : - skulle jag tro
Långärmad grå tröja - Bik Bok - Samma som ovan! Tror att jag betalade 99 : - för den
Rosa strumpor - H&M? - Från stenåldern eller nåt när vi inte hade kronor i Sverige ;)



   Pussar o kramar!

 


Kommentarer

Vad har du på hjärtat:

Vad heter du:
Spara dina uppgifter?

Skriv din E-mail här: (publiceras ej)

Vad heter din blogg:

Skriv ditt meddelande till mig här:

Trackback
RSS 2.0