Edward <3





I onsdags kväll runt 21.30 avled min lilla älskling Edward.
Jag tog upp honom och gosade med honom och jag o mamma såg hur trött han var, så jag tog in honom till rummet och satte ner honom i min tröja som jag brukar göra.
Efter ett tag lyfte jag upp honom och skulle sätta tillbaks honom i buren när han börjar pipa lite som för att säga
 "Sätt ned mig", vilket jag självklart gjorde, men han ville inte riktigt ligga stilla i sin lilla säng så jag flyttade ner honom på hans "golv" och där lade han sig ner på sidan.
Kort därefter somnade han in :(
Men jag är så otroligt glad över att jag fick säga hejdå till honom. Det känns trots allt som ett fint avslut.
Vissa kan tycka att små djur som hamstrar inte är något, men de människorna har inte haft en sådan liten vän.
Edward var mycket mer än "bara" en hamster. Han var otroligt smart, säkert mycket smartare än många större djur, och han var min lilla älskling.
Jag kommer ihåg så mycket gulliga saker som han har gjort, och det får mig att le lite nu när jag tänker på dem.
Han förstod tillexempel ordet puss och pussade mig när jag sa det ordet. Hur många hamstrar kan det liksom?
Och när han var riktigt liten satt han ofta i min palestinasjal eller tröja och somnade.
Även senare har han alltid varit med mig. Han har pluggat med mig många gånger, även om han kanske inte har sagt svaren precis, och sen har han varit mycket stöd :)
Jag såg en skräckfilm en gång när jag var ensam hemma, men jag blev lite rädd så jag hämtade den lilla killen. :)
Det är jobbigt att förlora någon som står en nära och även fast man aldrig glömmer så kommer glädjen tillbaka igen. Edward kommer alltid vara med mig i alla fall och jag är så glad för de åren jag hade med honom!

Det jag vill säga är att mamma saknar dig, Älskling. Jag kommer aldrig glömma dig och ingen kommer någonsin kunna ersätta dig <3
Jag älskar dig Edward <3


               









Goodbye my lover. Goodbye my friend. You have been the one. You have been the one for me.  <3


Kommentarer
Postat av: claudia

nej men gud lilla edward<3 han som var så snäll och söt :(

nu vilar han lungt uppe i hamsterhimmelen med solrosfrön och hamsterflickor...

2009-10-04 @ 13:52:06
URL: http://timmz.blogg.se/

Vad har du på hjärtat:

Vad heter du:
Spara dina uppgifter?

Skriv din E-mail här: (publiceras ej)

Vad heter din blogg:

Skriv ditt meddelande till mig här:

Trackback
RSS 2.0