Pocahontas <3 (1 September 2009, datan strulade igår)

Hejsan :) 
Jag satt just och surfade runt lite på youtube i jakt på lite bra låtar till min ipod (haha, en av mina ipods (A) Den andra har jag nästa bestämt mig för att bara ha lugn musik i eftersom jag oftast blir väldigt stressad över allt!
Har inte ni läsare några tips på bra lugna låtar? Gärna med positiv feed back i :) )
och gissa vad jag hittade!
En supervacker video med min avorit Pocahontas och låten "Listen to your heart" med DHT!
Gissa om jag blev glad eller?!
Det var nästan så man grät en liten skvätt för att det var ett så sorgligt videoklipp.
Jag säger bara som så att John Smith äger och att den andra snubben i tvåan bara kan ta sig!
:P
Men ärligt talat, Pocahontas är ju bara så cool!
Hon talar/sjunger (hihi) om att det inte spelar någon roll vilken hudfärg du har och att alla är lika mycket värda.
Jag bara älskar det! Hon talar precis för de saker som jag står för.
Och det där med att hitta sin egna väg och följa sin inre röst, vilket som bekant inte alltid är så himla lätt.
Pressen från alla andra och vad de tycker gör att man inte hör sin egen röst.
Me <3 Pocahontas säger jag bara!
Dessutom var disneyfilmerna så mycket bättre när jag var liten.
Det var ingen animerad skit (jag vet, det finns undantag för bra animerade filmer, men det kan inte jämföras med gammal hederlig disney) som folk har snickrat ihop på datan, utan här satt man LÄNGE! och ritade och ritade och ritade tills allt var perfekt! Så det så!
(Haha, nu låter jag som värsta moraltanten igen)
Så det var väl det jag ville säga om det :)
ABSOLUT NON TOLERANS MOT RASISM! Gör som Pocahontas :D <3

 

Och idag i skolan så har jag tvättat håret på min första levande kund, vilket är väldigt annorlunda etersom man dels inte kan slarva med att skölja så att vattnet inte hamnar i öronen och dels inte kan köra en stil som många i min klass gjorde (inte jag :D) och trycka ner hela dockhuvudet i schampoonerings-tvätten! Haha ...
Men det var skoj i alla fall :)
Jag började tvätta en tjejs hår som heter Nicole (hon alltså, hennes hår heter INTE Nicole vad jag vet...)
och sedan fönade jag ur det med borste och allt. Jäklar säger jag bara! Den tekniken var inte så jättelätt, men när man väl hade förstått hur man gjorde så var det lite enklare.
Snälla Emma från 3:an hjälpte till och visade lite också och kom med tips :) <3
Jag hann inte få mitt hår tvättat, men Nicole plattade det (Gud vad det känns konstigt att säga Nicole när jag inte menar mig själv. Det känns som att prata om sig själv i tredje person) så fint och jag hade i glans-droppar :)
Jättenöjd var jag sedan över mitt hår resten av dagen!
(Justeja, Anna och Anette, mina lärare i frisörteknik, visade först hur man skulle göra allt och bemöta kunder som kunde vara otrevliga och det var väldigt roligt :P)  
Sedan har jag lämnat in mitt "brev om mig själv" i svenskan och gjort en mattediagnos som jag hade glömt bort.
Men det var inte något som man kunde plugga till, så det var väl därför ja galdrig skrev ner det.
Det gick i alla fall ganska bra tror jag. Dock hann jag inte riktigt färdigt med allt eftersom jag fastnade på en fråga som jag itne kom förbi riktigt.
Det var ett sånt där prov som testar om man kommer ihåg något från grundskolan så det var okej.


Snart är det träning så jag ska bara lägga in lite bilder som jag har tjatat om så länge och en video från idag :)
Jag måste bara säga en sak till; jag har fått lite oväntade sms idag som gjorde mig väldigt glad också :)
Sms eller liknande när man minst anar det är lika kul varje gång!
Imorgon drar Cactus igång igen(se tidigare inlägg från innan sommaren)!
Wooohooo!


Pussar o kramar, Niccs <3






Vad kan jag säga? Högsta betyg såklart och texten behövs ju inte etersom man ska titta på klippet, inte på någon text! :)


Här kommer äntligen bilderna på mina naglar :) Efter många försök med att fotografera fick jag låna mammas kamera som var bäst av alla! (Ni märker nog vilka naglar som hör till höger respektive vänster hand :P Jag är högerhänt, så alla vänsternaglar är mer detaljerade ;) )

                  

 ~ Fotnot: Den här är en av mina favoriter. Den näst bästa :)

 ~ Och detta är mina absoluta favorit! Den första nageln och en tog ungefär en timme att göra. Det var mycket problem med den lilla kedjan som skulle mätas och knippsas av och limmas på, men resultatet blev ju bra :D

Jag tror att vi tar dockorna en annan gång ;)

Puss <3


Kommentarer
Postat av: Sara

Det vart ju riktigt snyggt! =D <3

2009-09-02 @ 18:52:16
URL: http://brauniie.blogg.se/

Vad har du på hjärtat:

Vad heter du:
Spara dina uppgifter?

Skriv din E-mail här: (publiceras ej)

Vad heter din blogg:

Skriv ditt meddelande till mig här:

Trackback
RSS 2.0