Bara en lista till!

Haha, jag såg en utmaning på någons blogg och kände mig lite sugen på att göra en själv!

Vad heter du?

Nicole
Vart bor du?
Sundbyberg, typ Stockholm

När är du född?

13 September 1993
Beskriv din stil med 3 ord?
Unik, rockig, tjejig (Ja, det går ihop)
Vad innebär mode för dig?
Att vara modig och våga tro på sig själv tillräckligt mycket för att bära upp de ibland så knasiga kreationerna som påstås vara "mode" ibland 
Vilka är dina favoritaffärer, butiker?
Jag tycker om att plocka lite från olika affärer! Men favoriterna är nog ändå Bik bok, H&M, gina, Carlings, Vero Moda (!) och NewYorker (Om vi snackar kläder alltså. Annars finns det fler)
Shoppar du second hand?
Det har väl hänt men jag får sällan tag i bra second hand affärer
Vilken är din favoritdesigner?
Jag kan ärligt talat inte så mycket om designers, men de som skapade LEE-jeansen kanske? Haha
Vad är din favorit i höst? I höst? Oj den här listan var visst lite äldre än jag trodde ... Nåväl, till våren säger vi då! Jag tycker att man ska plocka fram alla "gulliga" klädesplagg som kanske lämpar sig för lite varmare väder än vintern. Blommiga kjolar eller rosa toppar kanske (även om jag inte är så mycket för blommönster)?
Hur mycket shoppar du för i månaden?
Det beror väl på, men från 3-400 kr och uppåt. För det mesta blir det nog större delen av studiebidraget om jag ändå inte behöver köpa något speciellt.
Dyraste plagget respektive billigaste?
Jag minns faktiskt inte något av dem! Vet att jag har fyndat någon topp för 49 :- eller något sådant, men dyraste vet jag inte! Kanske mina Lee-jeans?

Tror du att du kommer att kunna shoppa lika mycket om 10 år som du gör idag?
Ja, jag är väldigt duktig med pengar så det är inte omöjligt att jag kan shoppa desto mer om jag vill :) Man kan väl hoppas i alla fall, haha. Jag har ju inte någon lön förutom mitt studiebidrag heller eftersom jag är så ung.
Brukar du tröstshoppa?
Det är inte helt omöjligt
Högklackat eller lågklackat?
Högklackat, men inte överdrivet. Lite småjobbigt att man får så ont i fötterna bara om man har dem en längre stund. 
Vilken är din drömväska?
Hmm ... Om jag fick vilken jag ville så skulle det nog bli en riktigt snygg Jimmy Shoo eller något såndant.
Vilket blir ditt nästa köp?
Det vet man aldrig! Jag är lite av en spontanshoppare!
Favoritblogg?
Jag tycker att Kenza har världens grymmaste blogg och jag älskar att hon verkligen står upp för vem hon är! Inget skitsnack där inte!
Vilka är dina stilikoner?

Jag kör lite mitt eget race och det har jag alltid gjort, men jag tycker om att inspireras av folk däremot. Kenza och Rachel Bilson är två favoriter!
När upptäckte du ditt intresse för mode?

Jag har väl alltid tyckt om kläder och sådant! Det är roligt att ta lite extra tid på sig och göra sig fin :) Dessutom är modet så inspirerande och fantastiskt även om det ibland är otroligt konstigt. (Då har man i alla fall något att skratta åt)
Vad vill du jobba med i framtiden?

Jag pluggar till frisör och vill gärna jobba med det! Har tänkt att jag ska fortsätta skriva böcker också och min dröm är att lyckas ge ut dem också :)
Favoritplagg just nu?

Mitt svarta linne med kedjor! Det är så himla snyggt!  
Favoritaccessoarer?
Gärna lite gulliga prylar eller smycken med budskap!


Kommentarer

Vad har du på hjärtat:

Vad heter du:
Spara dina uppgifter?

Skriv din E-mail här: (publiceras ej)

Vad heter din blogg:

Skriv ditt meddelande till mig här:

Trackback
RSS 2.0