"De människor som fått mest ut av livet är inte de som levt ett sekel, utan de som levt varje minut"

God afton!
Jag sitter här, inlindad i mitt täcke med en kopp te och en bra bok. Nu har jag skrivabstinens och den är så påtaglig att jag kände mig tvungen att rycka upp mig ur min förkylning och sätta mig vid datorn för att knåpa lite på min bok och uppdatera er om min dag. Hmm, vad kan jag säga? Det har inte hänt någonting idag!
Igår fick jag i och för sig en egen spikmatta (svart!) till min förtjusning! Jag vaknade upp dyngförkyld och kände mig riktigt eländig då mamma kommer in med en alvedon och ett glas saft :=) Sedan tar hon ifrån mig spikmattan som jag hade snott över natten (hehe) och går iväg med den. Just som jag trodde att min värld skulle falla samman kommer hon tillbaka med ett paket från PMS-lådan och ger mig en egen! Hur fantastiskt är inte det?
En annan högst underbar sak har hänt också, men jag kan inte skriva om det riktigt än för jag behöver klartecken först innan jag avslöjar något! Ni får allt stilla er nyfikenhet ett tag till!
Jag känner mig riktigt kreativ just nu! Undrar om det har att göra med att jag inte har skrivit på några dagar? Jag skrev i och för sig några rader igår, men om jag inte får skriva av mig på riktigt så börjar jag liksom att bubbla och sprudla av fantasi efter ett tag. Mycket användbart inför uppsatsskrivningar!
I morse vaknade jag upp efter att ha drömt att jag dejtade en blandning av Edward Cullen och en annan snubbe som var ganska så trevlig han med. Det var en högst uppskattad dröm ska jag säga! Vi hade så trevligt så, även om det var under lite underliga omständigheter. Jag var tvungen att skjuta på olika monster för att klara av "levlar" och ta mig vidare och det visade sig att ett av monsterna var hans mamma som dessutom råkade vara djävulen själv i egen hög person. Men Edward var högst charmerande och en puss från honom tackar man ju inte nej till, även om det bara var en dröm och jag blev något besviken när jag vaknade!
Sedan har jag läst en halv bok - "Tjej, nästan 16, kär och desperat" En mycket bra bok!
Det är möjligt att den har öppnat upp min fantasi lite extra :=)
Nåväl, ett bra citat brukar alltid få avsluta mina uppsatser så jag tänkte dra till med ett, eller snarare en dikt, bara för att jag känner mig så kreativ.
Eller, nej förresten, jag ångrade mig. Jag delar med mig av några av mina nyaste favoriter istället :)
Den första är från en låt som ett twilightfan gjorde om Bella och Edward. Jag gjorde om det lite en dag när jag hade tråkigt. Det översta är från hon som skrev låten och det precis under är från mig.
I
need you
More with every breath I take.
It will not sufice
living without you in my life
oooh
So take me
Take me in your arms
and change me
Make it so you're not afraid to break me
I'm strong enough to face what i'll be come
Don't let me go
Watch me as sleep
Sing my lullaby - to me
Ooooh
Twilight
again.
Another end of a perfect day.
Time to sleep my love.
I promise I'll be here when you wake up
oooh
So close your eyes
close your eyes
and dream away
Nothing bad will harm you when I'm here with you
I love you though I should have let you go
Forgive me
A lion and a lamb
Is -it- impossible - for us
ooohh
I
need you
More with every breath I take.
It will not sufice
living without you in my life
oooh
So take me
Take me in your arms
and change me
Make it so you're not afraid to break me
I'm strong enough to face what i'll be come
Don't let me go
Watch me as sleep
Sing my lullaby - to me
Ooooh


Twilight
again.
Another end of a perfect day.
Time to sleep my love.
I promise I'll be here when you wake up
oooh
So close your eyes
close your eyes
and dream away
Nothing bad will harm you when I'm here with you
I love you though I should have let you go
Forgive me
A lion and a lamb
Is -it- impossible - for us
ooohh

Kärleken är
människans största glädje
och hennes livs största sorg.
Det är livet.
~Franskt ordspråk~


Bättre att ha älskat och förlorat än att inte ha älskat alls



en kyss är en form av ett uttryck
som ges för att skapa ett intryck
och om det bjuds med mottryck
kan resultatet bli ett avtryck
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans..."
The best and most beautiful things in the world cannot be seen or even touched - they must be felt with the heart.
Och den här skrev jag alldeles nyligen.


Jag ber dig, ha tålamod med mig, ty jag har blivit sårad förut.
Jag har låst in mitt hjärta och byggt upp en mur.
Hela tiden tänker jag; "När är det min tur?"
Ändå kan jag inte låta bli att vara rädd,
det känns som om jag vill gömma mig men samtidigt bli sedd.
Om du har för avsikt att såra mig så snälla, bara gå,
jag behöver någon som väntar på mig och kan förstå.
Kanske har du samma tvivel som jag?
Det är okej vi kan dela dem tillsammans varje dag.
Älska mig, men håll mig inte för hårt
jag vet att det kan låta ganska svårt
Men om du ger det lite tid och visar mig tillit
ska du se att vi snart har kommit ända dit.
Jag tycker om dig så mycket, ja kanske rent av älskar dig,
så lägg dig här bredvid och säg att du älskar mig.
Jag ber dig, ha tålamod med mig, ty jag har blivit sårad förut.
Du vet vem du är ;)
Pussar!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat:

Vad heter du:
Spara dina uppgifter?

Skriv din E-mail här: (publiceras ej)

Vad heter din blogg:

Skriv ditt meddelande till mig här:

Trackback
RSS 2.0