BARBIE

Hej och hå!
Här kommer bilderna från när vi övade inför mässan i veckan!
För er som inte riktigt har hängt med kan jag säga att vi ska ha en modevisning på Älvsjömässan lite längre fram och vi ska styla medan mode och design har gjort kläderna. Temat är "barbie", vilket känns otroligt roligt då vi verkligen får vara kreativa! Barbie kan ju se ut lite hur som helst :)
~ Jag började med att förbehandla min modell Idas hår, det vill säga; jag kreppade det.
(Kreppa = tupera en slinga, använd volume master, låt svalna lite, kamma ur. Och detta blir resultatet!) Det som är så grymt med den här behandlingen är att håret blir väldigt följsamt och är lättare att arbeta med.
Dock kan jag tillägga att det här håret är väldigt tjockt så resultatet blev mycket "fluffigare" än det brukar bli. Det var riktigt kul att jobba med i alla fall!



~ Jag började med att dela upp håret från den högsta punkten och satte upp det främsta håret. Därefter satte jag upp en tofs med gummisnodd och lindade lite hår runt för att dölja snodden. Sedan satte jag i hårnät och rullade upp håret till en stor boll/knut. Det främre håret har jag tagit ut slingor ur där jag har fäst separata slingor i lite galna färger och virat dem runt min knut/boll. Så här blev det :)


~ Jag blev faktiskt ganska nöjd med resultatet, men jag hade kanske önskat att jag hade haft lite mer tid så att jag hade kunnat gjort allt snyggare, nu blev det nämligen lite slarvigt, men vi kan väl säga att Barbie inte hade så mycket tid i dag ;)



Kommentarer

Vad har du på hjärtat:

Vad heter du:
Spara dina uppgifter?

Skriv din E-mail här: (publiceras ej)

Vad heter din blogg:

Skriv ditt meddelande till mig här:

Trackback
RSS 2.0